Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

BÖTE Nedir? Nasıl Tanımlanır? Okul Müzesiyle Başlayan Serüvenden İnsan Performans Teknolojilerine Uzanan Yolculuk

Yazarlar: Hasan ÇAKIR, Ayça ÇEBİ, Seher ÖZCAN

Cilt 3 , Sayı 2 , 2013 , Sayfalar 102 - 111

Konular:-

DOI:10.17943/etku.84217

Anahtar Kelimeler:CEIT,Instructional technology,Performance technology,Learning approach,Instructional systems development

Özet: This letter is an attempt to introduce the department of Computer Education and Instructional Technology (CEIT) and to describe the concepts in the field and relations among them. To this end, educational and instructional technology, basic concepts in the field, were explained initially. Technologies which are fundamental constituents of the field, influential relations of the learning approaches to the field and instructional systems development were elaborated. Finally, information concerning performance technologies, originated from educational technologies and later covered all, were given and job opportunities for a graduate of CEIT were briefly discussed.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2013, title={BÖTE Nedir? Nasıl Tanımlanır? Okul Müzesiyle Başlayan Serüvenden İnsan Performans Teknolojilerine Uzanan Yolculuk}, volume={3}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Hasan ÇAKIR,Ayça ÇEBİ,Seher ÖZCAN}, year={2013}, pages={102–111} }
APA
KOPYALA
Hasan ÇAKIR,Ayça ÇEBİ,Seher ÖZCAN. (2013). BÖTE Nedir? Nasıl Tanımlanır? Okul Müzesiyle Başlayan Serüvenden İnsan Performans Teknolojilerine Uzanan Yolculuk (Vol. 3, pp. 102–111). Vol. 3, pp. 102–111. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Hasan ÇAKIR,Ayça ÇEBİ,Seher ÖZCAN. BÖTE Nedir? Nasıl Tanımlanır? Okul Müzesiyle Başlayan Serüvenden İnsan Performans Teknolojilerine Uzanan Yolculuk. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2013, pp. 102–11.