Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Yazarlar: Deniz GÖRGÜLÜ, Rıdvan KÜÇÜKALİ, Şükrü ADA
Konular:-
DOI:10.17943/etku.84215
Anahtar Kelimeler:Teknolojik liderlik,Öz-yeterlilik,Okul yöneticisi,NETS-A.
Özet: Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz-yeterliliklerinin ne düzeyde olduğunu belirlemek, yorumlamak ve önerilerde bulunmaktır. Araştırma Konya ili Karatay, Selçuklu ve Meram ilçelerinde görev yapan 282 okul yöneticisi üzerinde yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak Hacıfazlıoğlu, Karadeniz ve Dalgıç'ın (2011) "Eğitim Yöneticileri Teknoloji Liderliği Öz-Yeterlik Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması" adlı çalışmalarında kullanılan ölçek uygulanmıştır. Elde edilen veriler betimsel yöntemlerden tarama modeliyle çözümlenerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz-yeterlilikleri açısından kendilerini çoğu zaman yeterli gördükleri belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, görev yapılan okul türü, mesleki kıdem ve cinsiyet durumlarına göre okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz-yeterliliklerinin değişmediği tespit edilmiştir. Ayrıca okul müdürlerinin, müdür yardımcılarına göre teknolojik liderlik öz-yeterliliklerinin daha yüksek olduğu ortaya konmuştur.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.