Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları ile Denetim Odakları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yazarlar: Yusuf Olpak, Agah Korucu

Cilt 4 , Sayı 2 , 2014 , Sayfalar 75 - 91

Konular:-

DOI:10.17943/etku.83050

Anahtar Kelimeler:Learning approach,Deep approach,Surface approach,Locus of control

Özet: In this study, it is aimed to examine the relation between candidate teachers’ approaches to learning and locus of control. The study was planned and carried out in accordance with the survey model, and the data were obtained from 245 students who gave proper answers the questions contained in the data collection tools. The study process questionnaire adapted to the Turkish language by Yılmaz and Orhan (2011), and the internal-external locus of control scale adapted to the Turkish language by Dağ (1991), and the personal data form developed by the authors were used to collect the data. Descriptive statistical techniques and simple correlation techniques were used in data analysis. The students’ scores from the study process questionnaire showed that 155 students out of 245 students had adopted the deep approach while the remaining 90 students had adopted the surface approach. The students’ scores from the internal-external locus of control scale showed that 126 out of 245 students had adopted the internal control, while the remaining 119 students had adopted the external control. There is a low-level, negative and significant relation between the students’ scores from the deep approach of the study process questionnaire, and the scores from the internal-external locus of control, while there is a low-level, positive, and significant relation between the students’ scores from the surface approach and the scores from the internal-external locus of control


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2014, title={Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları ile Denetim Odakları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi}, volume={4}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Yusuf Olpak,Agah Korucu}, year={2014}, pages={75–91} }
APA
KOPYALA
Yusuf Olpak,Agah Korucu. (2014). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları ile Denetim Odakları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Vol. 4, pp. 75–91). Vol. 4, pp. 75–91. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Yusuf Olpak,Agah Korucu. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları Ile Denetim Odakları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2014, pp. 75–91.