Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ MATEMATİK PROBLEMLERİNİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ

Yazarlar: Barış SEZER

Cilt 5 , Sayı 2 , 2015 , Sayfalar 71 - 88

Konular:-

DOI:10.17943/etku.67126

Anahtar Kelimeler: personalization, personalized  content, mathematics, problem  solving, academical  achievement.      

Özet:     Personalized   instruction   is   a   method   which   takes   into   consideration   individual  characteristics,   interests,   and   needs   of   students   and   organizes   the   learning   environment  accordingly.  In  this  context,  personalization  of  exam/course  teaching  questions,  which  can  be   seen   as   the   personalization   of   the   teaching   content,   can   be   given   as   an   example   to  personalized   instruction.   This   study   was   conducted   to   determine   the   effect   of   the   use   of  personalized  math  problems  on  students'  success.  A  mixed  research  design  was  employed  consisting   of   the   pre-­‐test   and   post-­‐test,   the   control   group   and   the   qualitative   data.   An  interview  technique  which  was  structured  with  qualitative  data  collection  techniques  were  used  to  obtain  the  perceptions/views  of  the  students  with  the  intention  of  supporting  the  quantitative   findings.   The   participants   of   this   study   were   the   sixth   graders   from   two  classrooms  at  a  public  secondary  school  in  Başakşehir  district  of  Istanbul.  The  study  findings  suggest  that  the  use  of  personalized  math  problems  has  a  positive  effect  on  the  academic  success   of   students.   After   the   experiment   was   performed,   the   students   were   also  interviewed   about   the   way   the   course   was   taught.   The   answers   the   students   gave   to   the  open-­‐ended   questions   on   the   structure   form   indicate   that   the   students   had   positive  perceptions  about  the  use  of  personalized  problems  in  math.  They  noted  that  this  method  helps   to   create   a   motivating   and   entertaining   environment   which   provokes   curiosity   and  boosts  interaction  in  a  setting  closer  to  real  life  situations.  


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ MATEMATİK PROBLEMLERİNİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ}, volume={5}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Barış SEZER}, year={2015}, pages={71–88} }
APA
KOPYALA
Barış SEZER. (2015). KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ MATEMATİK PROBLEMLERİNİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ (Vol. 5, pp. 71–88). Vol. 5, pp. 71–88. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Barış SEZER. KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ MATEMATİK PROBLEMLERİNİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2015, pp. 71–88.