Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ORTAMINDAKİ YARATICI ETKİNLİKLERİN ÖĞRENCİLERİN YARATICI VE ELEŞTİREL DÜŞÜNMELERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİSİ

Yazarlar: Serçin KARATAŞ, Seher ÖZCAN

Cilt 5 , Sayı 2 , 2015 , Sayfalar 1 - 21

Konular:-

DOI:10.17943/etku.56500

Anahtar Kelimeler:  creative   thinking,  critical   thinking,  cooperative   learning,  computer   literacy  course, prospective  teachers            

Özet:     This   study   explores   the   effects   of   Computer   Literacy-­‐II   course,   which   is   enhanced   with  creative   examples,   on   students’   creative   thinking,   critical   thinking   and   academic  achievement  in  a  collaborative  learning  environment.  The  participants  of  the  study  were  47  freshmen   from   Gazi   University,   Department   of   Social   Sciences   Education.   A   One-­‐Way  ANCOVA   analysis   was   conducted   to   examine   the   effects   of   educational   environment   with  two  levels  while  pre-­‐test  scores  was  covariate.  The  results  showed  that  there  is  a  significant  difference   between   creative-­‐collaborative   computer   activities   and   creative   computer  activities   on   the   side   of   creative-­‐collaborative   computer   activities.   Two-­‐way   ANOVA   was  used   for   the   research   question-­‐-­‐which   is   related   to   the   learning   environment—asking  whether   the   student   teachers’   academic   achievement   rates   change   according   to   the  participants.   According   to   the   findings,   there   has   been   an   increase   in   posttest   academic  achievement   rates   of   prospective   teachers   who   receive   education   in   both   groups.  Furthermore,  the  relationship  between  critical  thinking  and  creative  thinking  was  examined  by   using   Pearson   product-­‐moment   correlation   coefficient.   Correlation   analysis   shows   that  there   is   a   non-­‐significant,   low,   positive   correlation   between   critical   thinking   and   creative  thinking.  


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ORTAMINDAKİ YARATICI ETKİNLİKLERİN ÖĞRENCİLERİN YARATICI VE ELEŞTİREL DÜŞÜNMELERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİSİ}, volume={5}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Serçin KARATAŞ,Seher ÖZCAN}, year={2015}, pages={1–21} }
APA
KOPYALA
Serçin KARATAŞ,Seher ÖZCAN. (2015). İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ORTAMINDAKİ YARATICI ETKİNLİKLERİN ÖĞRENCİLERİN YARATICI VE ELEŞTİREL DÜŞÜNMELERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİSİ (Vol. 5, pp. 1–21). Vol. 5, pp. 1–21. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Serçin KARATAŞ,Seher ÖZCAN. İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ORTAMINDAKİ YARATICI ETKİNLİKLERİN ÖĞRENCİLERİN YARATICI VE ELEŞTİREL DÜŞÜNMELERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİSİ. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2015, pp. 1–21.