Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Yazarlar: Ebru Kılıç Çakmak, Gül Özüdoğru, Şeyma Büşra Bozkurt, Ülkü Ülker, Nimet Özgül Ünsal, Kübranur Boz, Ömer Faruk Bozkurt, Esra Ergül Sönmez, Ceren Baştemur Kaya, Celal Karaca, Harun Bahadır, Handan Üstün Gül
Konular:-
DOI:10.17943/etku.04638
Anahtar Kelimeler:-
Özet: Bu çalışmanın amacı, 2014 yılına ait Social Sciences Citation Index (SSCI) kapsamındaki eğitim teknolojileri alanında önde gelen uluslararası sekiz dergideki makalelerin içerik analizi yöntemiyle incelenmesidir. Araştırmada “Eğitim Teknolojileri Yayın Sınıflama Formu” adı ile Sözbilir ve Kutu (2008), Masood (2004), Reeves (1995) çalışmalarından yararlanılarak Göktaş vd. (2012) tarafından geliştirilip, ardından Kiliç-Çakmak vd. (2013)’ın üzerinde bazı değişiklikler yaparak “Makale İnceleme Formu (MİF) (Article Review Form)” olarak adlandırdıkları veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde makalelerde; yöntem olarakçok “nicel yöntem”, veri toplama aracı olarakçok “anket”, veri toplama yöntemi olarakçok “klasik”, örneklem seçimi olarakçok “kolay ulaşılabilir örneklem”, örneklem sayısı olarakçok “31-100 aralığı”, örneklem düzeyi olarakçok eğitim fakültesi dışındaki fakültelerde “lisans (diğer)”, örneklem türü olarakçok fen, matematik, sosyal dışındaki “diğer”, veri analiz yöntemi olarakçok “kestirimsel analiz” yönteminin daha çok tercih edildiği ve “öğretim tasarımı” ve “eğitimde bilişim teknolojileri” konularının iseçok incelenen konular olduğunu görülmüştür.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.