Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması

Yazarlar: Kadir Demir, Ercan Akpınar

Cilt 6 , Sayı 1 , 2016 , Sayfalar 59 - 79

Konular:-

DOI:10.17943/etku.83341

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Bu çalışma, mobil öğrenmeye yönelik tutum ölçeği geliştirmek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin geliştirilme sürecinde öncelikle literatür taraması yapılmıştır. Daha sonra mobil öğrenme hakkında 78 öğrenciye 7 adet açık uçlu soru sorulmuştur. Elde edilen veriler ve uzman görüşlerinden yararlanılarak 57 maddelik madde havuzu oluşturulmuştur. Kapsam geçerliliğini sağlamak amacıyla uzman görüşlerine başvurulmuştur. Uzmanların görüş ve önerileri doğrultusunda düzeltmeler yapılmıştır. Tutum maddesi olmayan maddeler ve birbirine benzer maddeler ölçekten çıkarılmıştır. Yapılan düzeltmelerden sonra madde havuzu 52 maddeye düşürülmüştür. Oluşturulan maddeler beşli likert tipinde olup, tamamen katılıyorum (5), katılıyorum (4), kısmen katılıyorum (3), katılmıyorum (2), tamamen katılmıyorum (1) şeklinde derecelendirilmiştir. Pilot uygulama, 2013-2014 güz yarıyılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi ve Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin farklı bölümlerinde öğrenim gören toplam 326 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. KMO değerini .936 olarak bulunmuştur. Faktör analizleri sonucunda 21 ölçek maddesinin 4 faktörde toplandığı ve ölçeğin toplam varyansın % 51.116’sını açıkladığı belirlenmiştir. Ölçeğe madde yükü .40’dan yüksek olan 45 madde dahil edilmiştir. Ölçeğin dört faktör ve 45 maddeden oluşan son halinde yer alan maddelerin yükleri .82 ile .40 arasında yer almaktadır. Ölçeğin son haline ait Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı .950 hesaplanmış ve yüksek derecede güvenir olarak görülmüştür. Ölçekte yer alan tüm maddelerin alt üst grup ortalamalarına dayalı madde analizi sonuçları anlamlı derecede ayırt edici bulunmuştur (p<.05).  Bu araştırmanın lisans öğrencileri ile mobil öğrenme alanında yapılacak araştırmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması}, volume={6}, number={1}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Kadir Demir,Ercan Akpınar}, year={2016}, pages={59–79} }
APA
KOPYALA
Kadir Demir,Ercan Akpınar. (2016). Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması (Vol. 6, pp. 59–79). Vol. 6, pp. 59–79. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Kadir Demir,Ercan Akpınar. Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması. no. 1, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2016, pp. 59–79.