Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Yaratıcı Düşünme Becerisinin Geliştirilmesinde Ters Beyin Fırtınası Tekniğinin Etkililiği Üzerine Nitel Çalışma

Yazarlar: Serçin Karataş, Gökçe Akçayır, Ezgi Tosik Gün

Cilt 6 , Sayı 1 , 2016 , Sayfalar 42 - 58

Konular:-

DOI:10.17943/etku.86524

Anahtar Kelimeler:-

Özet: 21. yüzyıl becerilerinin bilgi çağı için önemi oldukça büyüktür. Bu becerilerden biri yaratıcı düşünme becerisidir. Bu araştırmada ters beyin fırtınası tekniğinin öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini ve öğrendiklerini hatırlamalarını nasıl etkilediğine dair görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Nitel bir araştırma olarak planlanan çalışmaya beşinci sınıfta öğrenim gören 15 öğrenci katılmıştır. Üç haftalık uygulamanın arkasından yaratıcı düşünme becerisinin ayrıntılılık, esneklik, orijinallik ve akıcılık alt boyutları hakkında öğrenci görüşleri toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları orijinallik, esneklik ve ayrıntılılık boyutlarında ters beyin fırtınasının daha etkili olduğunu akıcılık boyutundaki etkisinin ise geri planda kaldığını göstermektedir. Bunun yanı sıra, bu teknik öğrencilerin hatırlamalarını da olumlu yönde etkilemektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Yaratıcı Düşünme Becerisinin Geliştirilmesinde Ters Beyin Fırtınası Tekniğinin Etkililiği Üzerine Nitel Çalışma}, volume={6}, number={1}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Serçin Karataş,Gökçe Akçayır,Ezgi Tosik Gün}, year={2016}, pages={42–58} }
APA
KOPYALA
Serçin Karataş,Gökçe Akçayır,Ezgi Tosik Gün. (2016). Yaratıcı Düşünme Becerisinin Geliştirilmesinde Ters Beyin Fırtınası Tekniğinin Etkililiği Üzerine Nitel Çalışma (Vol. 6, pp. 42–58). Vol. 6, pp. 42–58. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Serçin Karataş,Gökçe Akçayır,Ezgi Tosik Gün. Yaratıcı Düşünme Becerisinin Geliştirilmesinde Ters Beyin Fırtınası Tekniğinin Etkililiği Üzerine Nitel Çalışma. no. 1, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2016, pp. 42–58.