Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

PISA PROBLEM ÇÖZME TESTİNİN KURAMSAL TEMELLERİ

Yazarlar: Muhterem Dindar

Cilt 6 , Sayı 2 , 2016 , Sayfalar 154 - 173

Konular:-

DOI:10.17943/etku.81051

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Dünya genelindekigeniş ölçekli öğrenci değerlendirme programlarından olan PISA sınavında 2003 yılından beri öğrencilere Matematik, Fen ve Okuma okuryazarlığının yanı sıra Problem Çözme testi de uygulanmaktadır. Ulusal alanyazında Türkiye’nin PISA sınavındaki başarı düzeyini farklı açılardan inceleyen çok sayıda araştırma bulunmakla birlikte mevcut araştırmalar PISA Problem Çözme alanının kuramsal temellerine ilişkin sınırlı düzeyde bir kavrayış sunmaktadır. Bu çalışmada PISA Problem Çözme testinin kuramsal temelini oluşturan karmaşık problemlerin doğası, özellikleri ve çözümüne ilişkin bir alanyazın derlemesi sunulmakta ve karmaşık problem çözme becerilerinin ölçülmesinde işe koşulan belli başlı bilgisayar temelli yaklaşımlar tartışılmaktadır.   


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={PISA PROBLEM ÇÖZME TESTİNİN KURAMSAL TEMELLERİ}, volume={6}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Muhterem Dindar}, year={2016}, pages={154–173} }
APA
KOPYALA
Muhterem Dindar. (2016). PISA PROBLEM ÇÖZME TESTİNİN KURAMSAL TEMELLERİ (Vol. 6, pp. 154–173). Vol. 6, pp. 154–173. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Muhterem Dindar. PISA PROBLEM ÇÖZME TESTİNİN KURAMSAL TEMELLERİ. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2016, pp. 154–73.