Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

ORTAÖĞRETİM MATEMATİK DERSİNDE ÖĞRENME NESNELERİ KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ: DENEYSEL BİR ÇALIŞMA

Yazarlar: Ünal Çakıroğlu, Adnan Baki

Cilt 6 , Sayı 2 , 2016 , Sayfalar 134 - 153

Konular:-

DOI:10.17943/etku.80290

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Bazı öğrenciler matematiğin anlaşılması zor konuları içerdiği düşüncesi ile çoğu zaman matematik dersine yönelik olumsuz tutumlar geliştirmektedirler. Bu çalışmada 9. sınıf matematik dersinde öğrenme nesnelerinin sınıf içi ve sınıf dışı kullanıldığı ve hiç kullanılmadığı üç farklı grupta öğrencilerin derse yönelik tutumları karşılaştırılmaktadır. Yarı deneysel olarak yürütülen çalışmaya üç grupta (n1=24, n2=26, n3=26) toplam 76 öğrenci katılmıştır. Çalışma yarı deneysel model ile desenlenmiş olduğundan öğrencilerin derse yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla ön test son test olarak matematik dersi tutum ölçeği kullanılmıştır ve ayrıca mülakatlar ile daha detaylı bilgi edinilmeye çalışılmıştır. Bu çerçevede öğrenme nesnelerinin kullanıldığı iki sınıftan dörder öğrenci ile mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, öğrenme nesnelerinin sınıf içinde veya sınıf dışındaki etkinliklerdeki kullanımlarının ve hiç kullanılmamasının öğrencilerin tutumlarında farklı bir etkisi görülmemiştir. Ayrıca öğrenme nesnelerinin sadece sınıf içerisinde ders işlenirken kullanıldığı grupta derse yönelik tutumlarında anlamlı bir değişim yaşanmış diğer gruplarda öğrencilerin derse yönelik tutumlarında farklılık olmamıştır. Öğrencilerin derse yönelik tutumlarında derse yönelik ilgi ve nesnelerin özellikleri gibi unsurların öne çıktığı görülmüştür. Sonuç olarak, çalışmada öğrenme nesnelerinin matematik dersinde farklı şekillerde kullanılabileceği belirlenmiş olmakla birlikte, öğrenme nesnelerinin özellikle sınıf içi uygulamalarda kullanıldığında matematik dersine yönelik olumlu tutum geliştirebileceğine yönelik ipuçları sunulmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={ORTAÖĞRETİM MATEMATİK DERSİNDE ÖĞRENME NESNELERİ KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ: DENEYSEL BİR ÇALIŞMA}, volume={6}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Ünal Çakıroğlu,Adnan Baki}, year={2016}, pages={134–153} }
APA
KOPYALA
Ünal Çakıroğlu,Adnan Baki. (2016). ORTAÖĞRETİM MATEMATİK DERSİNDE ÖĞRENME NESNELERİ KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ: DENEYSEL BİR ÇALIŞMA (Vol. 6, pp. 134–153). Vol. 6, pp. 134–153. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Ünal Çakıroğlu,Adnan Baki. ORTAÖĞRETİM MATEMATİK DERSİNDE ÖĞRENME NESNELERİ KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ: DENEYSEL BİR ÇALIŞMA. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2016, pp. 134–53.