Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ

Yazarlar: Fatih AYDOĞDU

Cilt 11 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 338 - 357

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.17943/etku.878443

Anahtar Kelimeler:Artırılmış gerçeklik,Eğitimde artırılmış gerçeklik,Tez,Doküman incelemesi

Özet: Araştırma artırılmış gerçeklikle ilgili eğitim alanında yapılan lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden erişilebilen, 2013-2020 yılları arasında artırılmış gerçeklikle ilgili eğitim alanında yapılan 76 tez araştırmaya dahil edilmiştir. Veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda tezlerin çoğunluğunun yüksek lisans türünde olduğu, tezlerin genel olarak artma eğilimi gösterdiği, 44 üniversite, 6 enstitü ve 21 anabilim dalında yapıldığı, farklı konu alanlarında gerçekleştiği, en çok karma yöntem ve deneysel desenin kullanıldığı, lisans ve ortaokul düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin araştırmalara daha çok dahil edildiği belirlenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda doktora tez çalışmalarının artırılması, farklı konularda çalışma yapılması, okul öncesi çocukların dahil edildiği çalışmaların yapılması önerilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ}, volume={11}, number={338–357}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Fatih AYDOĞDU}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Fatih AYDOĞDU. (2021). TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ (Vol. 11). Vol. 11. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Fatih AYDOĞDU. TÜRKİYE’DE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. no. 338–357, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2021.