Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Yazarlar: Ilkay GILANLIOGLU, Zehra ERTAY
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
DOI:10.17943/etku.870513
Anahtar Kelimeler:Not alma,Akıllı telefon,Geleneksel not alma (GNA),Akıllı telefonla görüntüleme (fotoğraflama) (ATG)
Özet: Üniversite öğrencilerinin ders esnasında geleneksel (kalem-ve-kağıt yöntemi – el yazısı) bir biçimde not almak yerine beyaz/akıllı tahtadaki notların fotoğraflarını çekmeye eğilim gösterdiği gözlemlenmiştir. Bu çalışma yabancı dil olarak Özel Amaçlı İngilizce (ÖAİ) öğrenen üniversite öğrencilerinin ders notlarını akıllı telefonla foroğraflamayı (ATG) geleneksel not alma yöntemine (GNA) göre ne kadar tercih ettiğini, öğrencilerin bu notları akademik olarak kullanırken hangi stratejileri sergilediklerini ve ATG’nin öğrencilerin sınav performansı üzerinde etkisi olup olmadığını araştırmıştır. Çalışma iki evreden oluşmaktadır. Evre 1’de, keşfedici nitel yöntem kullanılarak 10 katılımcıyla özel tercihleri, kullandıkları stratejiler ve notlarını kullanım amaçları hakkında yarı-yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Evre 2’de yarı-deneysel desen uygulanmıştır. Dört hafta boyunca deney grubu (N=21) sadece ATG’yi kullanırken kontrol grubu da sadece GNA yöntemini kullanmıştır. İki grubun sınav sonuçları karşılaştırıldığında ATG grubunun anlamlı kazanımlar elde ettiği görülmüştür.