Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİ ÖZ YETERLİKLERİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE YÖNELİK BÜTÜNCÜL BİR ANALİZ

Yazarlar: Ferudun SEZGİN, Onur ERDOĞAN, Bilge HAS ERDOĞAN

Cilt 7 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 180 - 199

Konular:-

DOI:10.17943/etku.288494

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin teknolojiye yönelik öz yeterliklerini öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre karşılaştırmalı olarak incelemektir. Araştırma kapsamında Ankara ili merkez ilçelerinden ölçüt örnekleme yoluyla seçilen 209 öğretmenden nicel, 10 öğretmen ve 15 öğrenciden nitel veriler toplanmıştır. Öğretmenlerin teknolojiye yönelik öz yeterlik algılarını ölçmek amacıyla Ropp (1999) tarafından geliştirilen ve Gençtürk, Gökçek ve Güneş (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan “Teknoloji Yeterliği Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Öğretmen ve öğrencilerin teknoloji ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Çalışmada öğretmenlerin teknoloji öz yeterliklerinin yaş ve kıdem değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amacıyla tek yönlü varyans analizi, hizmetiçi eğitim alıp almamalarına göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amacıyla bağımsız gruplar t-testi, nitel verilerin çözümlenmesinde ise betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonuçları öğretmenlerin teknoloji öz yeterliklerinin iyi düzeyde olduğu göstermiştir. Buna ek olarak öğretmenlerin teknoloji öz yeterliklerinin hizmetiçi eğitim değişkenine göre anlamlı şekilde değişmediği sonucuna ulaşılırken öğretmenlerin teknoloji öz yeterliklerinin artan yaş ve kıdemle birlikte azaldığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretimde dijital teknolojilerin kullanımına yönelik görüşlere göre öğretmen ve öğrenciler öğretimde dijital teknolojilerin kullanımını faydalı bulmaktadır. Buna ek olarak öğrenci görüşlerine göre öğretmenler derslerinde dijital teknolojilerden faydalanmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİ ÖZ YETERLİKLERİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE YÖNELİK BÜTÜNCÜL BİR ANALİZ}, volume={7}, number={1}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Ferudun SEZGİN,Onur ERDOĞAN,Bilge HAS ERDOĞAN}, year={2017}, pages={180–199} }
APA
KOPYALA
Ferudun SEZGİN,Onur ERDOĞAN,Bilge HAS ERDOĞAN. (2017). ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİ ÖZ YETERLİKLERİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE YÖNELİK BÜTÜNCÜL BİR ANALİZ (Vol. 7, pp. 180–199). Vol. 7, pp. 180–199. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Ferudun SEZGİN,Onur ERDOĞAN,Bilge HAS ERDOĞAN. ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİ ÖZ YETERLİKLERİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE YÖNELİK BÜTÜNCÜL BİR ANALİZ. no. 1, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2017, pp. 180–99.