Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

DURUMLU ÖĞRENME YAKLAŞIMINA DAYALI EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETİMİ

Yazarlar: Sevda Küçük

Cilt 7 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 276 - 298

Konular:Sosyal

DOI:10.17943/etku.285539

Anahtar Kelimeler:Durumlu öğrenme,Eğitim teknolojileri,Öğretmadayları,Öğretim tasarımı

Özet: Öğretmenlerin eğitim ortamlarıyla teknolojiyi bütünleştirebilmelerinde üniversitede aldıkları eğitimin rolü büyüktür. Üniversite eğitimi onların gelecekteki dersleriyle teknolojiyi nasıl bütünleştireceklerini iyi bir şekilde öğrenmelerini sağlayacak nitelikte olmalıdır. Bu doğrultuda üniversitelerdeki eğitim teknolojileri öğretimiyle öğretmen adaylarının gelecekte gerçekleştirecekleri uygulamalar arasında bağlantılar kurulması gerekmektedir. Bu çalışmada da gerçek hayat durumlarıyla eğitim arasındaki bağlantının kurulmasına dayalı olan öğretim yöntemlerinden durumlu öğrenme yaklaşımına odaklanılmıştır. Bu yaklaşım birçok eğitim alanında ve öğretmen eğitiminde kullanılmış olup etkili bir öğretim modeli olarak kabul görmüştür. Çalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitim teknolojilerini gelecekteki sınıflarıyla etkili bir şekilde bütünleştirmelerini sağlamaya yönelik olarak durumlu öğrenme yaklaşımına dayalı öğretim tasarımı yapılmıştır. Bu kapsamda 2015-2016 güz ve bahar dönemlerinde 65 fen bilgisi öğretmen adayına eğitim teknolojileri öğretimi gerçekleştirilmiştir.  Öğretim tasarım süreci öğrenen, öğretim programı ve uygulama süreci başlıkları altında detaylıca açıklanmıştır. Çalışma, öğretim sürecini detaylı olarak sunması ve durum temelli yaklaşımın alan yazında belirtilen bileşenlerinin eğitim teknolojileri öğretimine nasıl dayanak oluşturabileceğini göstermesi açısından önemlidir. Çalışmanın gelecekteki uygulamalar için yol gösterici olabileceği düşünülmektedir.  


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={DURUMLU ÖĞRENME YAKLAŞIMINA DAYALI EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETİMİ}, volume={7}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Sevda Küçük}, year={2017}, pages={276–298} }
APA
KOPYALA
Sevda Küçük. (2017). DURUMLU ÖĞRENME YAKLAŞIMINA DAYALI EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETİMİ (Vol. 7, pp. 276–298). Vol. 7, pp. 276–298. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Sevda Küçük. DURUMLU ÖĞRENME YAKLAŞIMINA DAYALI EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETİMİ. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2017, pp. 276–98.