Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Yazarlar: Ceyhun OZAN, Adnan TAŞGIN
Konular:Sosyal
DOI:10.17943/etku.307575
Anahtar Kelimeler:Eğitim teknolojisi,Eğitim teknolojisi standartları,Öz yeterlik,Öğretmadayları
Özet: Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartlarına yönelik öz yeterliklerinin belirlenmesi ve öğrencilerin öz yeterliklerinin cinsiyet, sınıf, öğrenim görülen program ve kişisel bilgisayara sahip olma durumu değişkenlerine göre farklılaşma durumlarının incelenmesidir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırma evrenini 2012-2013 öğretim yılı güz yarıyılında bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesi 1. ve 4. sınıflarında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise evren içerisinden uygun örnekleme yöntemi ile seçilen 568 kişiden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak beşli Likert tipinde 6 alt boyut ve 41 maddeden oluşan “Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojileri Standartları İle İlgili Yeterlikleri Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, dağılımın normallik varsayımını karşılamaması nedeniyle Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis H testleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartlarına yönelik öz yeterlik algılarının genel olarak yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının kendileriniyeterli gördükleri boyut verimlilik ve mesleki uygulamalar ikenaz yeterli gördükleri boyut ise sosyal, etik, yasal ve insani konular boyutudur. Öğretmen adaylarının öz yeterlikleri arasında cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farka ulaşılmazken, sınıf, öğrenim görülen program ve kişisel bilgisayara sahip olma durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmuştur.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.