Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAKIŞ AÇISINDAN 21. YÜZYIL ÖĞRENEN VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ

Yazarlar: Gökhan DAĞHAN, Pınar NUHOĞLU KİBAR, Nihal MENZİ ÇETİN, Esra TELLİ, Buket AKKOYUNLU

Cilt 7 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 215 - 235

Konular:Sosyal

DOI:10.17943/etku.305062

Anahtar Kelimeler:21. Yüzyıl,Öğrenözellikleri,Öğretmözellikleri

Özet: Bu çalışmanın amacı Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının bakış açısından 21. yüzyıl öğrenenlerinin ve öğretmenlerinin özelliklerini irdelemek ve farkındalıklarını belirlemektir. Bu amaçla 63 öğretmen adayının öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında ağ günlüklerine “21. yüzyıl öğrencisinin ve öğretmeninin özellikleri” başlığı altında yazdıkları yazılar doküman analizi ile çözümlenmiştir. Analiz sonucunda öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen ve öğretmen özellikleri olarak belirttikleri niteliklere ilişkin öğrenen özellikleri bağlamında 8 tema altında 57 farklı koda, öğretmen özellikleri bağlamında ise 7 tema altında 38 farklı koda ulaşılmıştır. Buna göre 21. yüzyıl öğrenen özelliklerine ait temalar bilgi okuryazarlığı, bilişsel beceriler, sosyal özellikler, kişisel özellikler, dijital vatandaş olma, ahlaki özellikler, öğrenme tercihi ve medya okuryazarı olma şeklindedir. Öğretmen özellikleri ise öğretim yaklaşımı, öğretim tasarımı, bilgi ve iletişim teknolojileri okuryazarlığı, bilgi okuryazarlığı ile kişisel, mesleki ve sosyal özellikler temaları altında toplanmıştır. Araştırma bulgularının ilgili alan yazınla benzer olduğu, öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen ve öğretmen yeterlikleri açısından farkındalığa sahip oldukları görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAKIŞ AÇISINDAN 21. YÜZYIL ÖĞRENEN VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ}, volume={7}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Gökhan DAĞHAN,Pınar NUHOĞLU KİBAR,Nihal MENZİ ÇETİN,Esra TELLİ,Buket AKKOYUNLU}, year={2017}, pages={215–235} }
APA
KOPYALA
Gökhan DAĞHAN,Pınar NUHOĞLU KİBAR,Nihal MENZİ ÇETİN,Esra TELLİ,Buket AKKOYUNLU. (2017). BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAKIŞ AÇISINDAN 21. YÜZYIL ÖĞRENEN VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ (Vol. 7, pp. 215–235). Vol. 7, pp. 215–235. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Gökhan DAĞHAN,Pınar NUHOĞLU KİBAR,Nihal MENZİ ÇETİN,Esra TELLİ,Buket AKKOYUNLU. BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAKIŞ AÇISINDAN 21. YÜZYIL ÖĞRENEN VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2017, pp. 215–35.