Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Yazarlar: Tolga BABACAN, Fatma ŞAŞMAZ ÖREN
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Teknoloji Destekli Mikro Öğretim,FBilgisi ÖğretmAdayı,Teknoloji Kullanım Algısı
Özet: Bu çalışma, teknoloji destekli mikro öğretim uygulamalarının fen bilimleri öğretmen adaylarının, teknoloji kullanım algılarına etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiş olup çalışma Fen Bilgisi Öğretmenliği dördüncü sınıfta öğrenim gören 51 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Nitel bir anlayışla gerçekleştirilen çalışma da veri toplama araçları olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan anket formu, yarı yapılandırılmış görüşmeler, odak grup görüşmesi ve görüş formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Bu veri toplama araçlarından elde edilen verilerin analizlerinden ortaya çıkan bulgular, adaylarınçok akıllı tahta kullanımları konusunda bilgilerinde artış olduğu, ders sunumuna yönelik teknolojik araç gereç hazırlama ve kullanma konusunda tecrübelerinde artış olduğu ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak teknoloji destekli mikro öğretim uygulamalarının, fen bilimleri öğretmen adaylarının teknoloji kullanımı algılarına olumlu yönde etki yaptığı ortaya konmuştur.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.