Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

TEKNOLOJİ DESTEKLİ MİKRO ÖĞRETİM UYGULAMALARININ FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİ KULLANIM ALGILARI ÜZERİNE ETKİSİ

Yazarlar: Tolga BABACAN, Fatma ŞAŞMAZ ÖREN

Cilt 7 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 193 - 214

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Teknoloji Destekli Mikro Öğretim,FBilgisi ÖğretmAdayı,Teknoloji Kullanım Algısı

Özet: Bu çalışma, teknoloji destekli mikro öğretim uygulamalarının fen bilimleri öğretmen adaylarının, teknoloji kullanım algılarına etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiş olup çalışma Fen Bilgisi Öğretmenliği dördüncü sınıfta öğrenim gören 51 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Nitel bir anlayışla gerçekleştirilen çalışma da veri toplama araçları olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan anket formu, yarı yapılandırılmış görüşmeler, odak grup görüşmesi ve görüş formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Bu veri toplama araçlarından elde edilen verilerin analizlerinden ortaya çıkan bulgular, adaylarınçok akıllı tahta kullanımları konusunda bilgilerinde artış olduğu, ders sunumuna yönelik teknolojik araç gereç hazırlama ve kullanma konusunda tecrübelerinde artış olduğu ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak teknoloji destekli mikro öğretim uygulamalarının, fen bilimleri öğretmen adaylarının teknoloji kullanımı algılarına olumlu yönde etki yaptığı ortaya konmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={TEKNOLOJİ DESTEKLİ MİKRO ÖĞRETİM UYGULAMALARININ FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİ KULLANIM ALGILARI ÜZERİNE ETKİSİ}, volume={7}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Tolga BABACAN,Fatma ŞAŞMAZ ÖREN}, year={2017}, pages={193–214} }
APA
KOPYALA
Tolga BABACAN,Fatma ŞAŞMAZ ÖREN. (2017). TEKNOLOJİ DESTEKLİ MİKRO ÖĞRETİM UYGULAMALARININ FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİ KULLANIM ALGILARI ÜZERİNE ETKİSİ (Vol. 7, pp. 193–214). Vol. 7, pp. 193–214. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Tolga BABACAN,Fatma ŞAŞMAZ ÖREN. TEKNOLOJİ DESTEKLİ MİKRO ÖĞRETİM UYGULAMALARININ FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİ KULLANIM ALGILARI ÜZERİNE ETKİSİ. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2017, pp. 193–214.