Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

TÜRKİYE’DE BÖTE BÖLÜMLERİ: 2015-2016 YILLARINA İLİŞKİN BİR DURUM TESPİT ÇALIŞMASI

Yazarlar: Salih Bardakçı, Kerem KILIÇER, Vildan ÖZEKE

Cilt 7 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 123 - 148

Konular:Sosyal

DOI:10.17943/etku.286627

Anahtar Kelimeler:Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü,BİT altyapıları,Insan kaynakları,Öğretim programı,Kurumsallaşma,Öğretmyetiştirme

Özet: Bu araştırmada Türkiye üniversitelerinde faaliyet gösteren ve 2015-16 öğretim yılı itibariyle lisans düzeyinde öğrenci kabul etmekte olan bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümlerinin (BÖTE) fiziki ve teknolojik altyapıları, insan kaynakları ve öğretim programları çerçevesinde incelenmesi amaçlanmaktadır.  2015 yılı itibariyle Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde toplam 82 üniversitede eğitim fakülteleri bünyesinde BÖTE bölümü yer almaktadır. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından yayımlanan 2015 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu incelendiğinde Türkiye’de bu bölümlerden 53’ünün lisans düzeyinde öğrenci kabul etmekte olduğu anlaşılmaktadır. Tarama modelinde yürütülen araştırmada, Türkiye’de lisans düzeyinde öğrenci kabul eden BÖTE bölümlerine ilişkin bilgilerin tamamına erişilmesi planlanmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen yapılandırılmış bir anket formu ile çevrimiçi olarak toplanmıştır. Bu doğrultuda Haziran 2015-Mart 2016 döneminde ilgili öğretim üyelerine belirli aralıklarla dört kez davet mesajı iletilmiş ve nihayetinde 45 üniversiteye ilişkin verilere erişilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, 2016 yılı itibariyle Türkiye üniversitelerinde BÖTE bölümlerinde görev yapan öğretim elemanı sayısı 500’ü aşmıştır. Bu bölümlerde 10.000’i aşkın öğrenci lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde öğrenim görmektedir. Bu öğrenciler 158 bilgisayar laboratuvarında toplam 4894 bilgisayara ve 234 etkileşimli akıllı tahtaya erişebilmektedir. İncelenen bölümlerde öğrenci/bilgisayar oranı ortalama 3.89, öğrenci/etkileşimli akıllı tahta oranı ortalama 175.68 düzeyindedir.   


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={TÜRKİYE’DE BÖTE BÖLÜMLERİ: 2015-2016 YILLARINA İLİŞKİN BİR DURUM TESPİT ÇALIŞMASI}, volume={7}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Salih Bardakçı,Kerem KILIÇER,Vildan ÖZEKE}, year={2017}, pages={123–148} }
APA
KOPYALA
Salih Bardakçı,Kerem KILIÇER,Vildan ÖZEKE. (2017). TÜRKİYE’DE BÖTE BÖLÜMLERİ: 2015-2016 YILLARINA İLİŞKİN BİR DURUM TESPİT ÇALIŞMASI (Vol. 7, pp. 123–148). Vol. 7, pp. 123–148. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Salih Bardakçı,Kerem KILIÇER,Vildan ÖZEKE. TÜRKİYE’DE BÖTE BÖLÜMLERİ: 2015-2016 YILLARINA İLİŞKİN BİR DURUM TESPİT ÇALIŞMASI. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2017, pp. 123–48.