Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Yazarlar: Muhammet BAŞTUĞ, Hasan Kağan KESKİN
Konular:Sosyal
DOI:10.17943/etku.291009
Anahtar Kelimeler:Dijital,Dijital okuryazarlık,Tutum,Yazma
Özet: Bu araştırmanın amacı öğrencilerin kâğıttan dijitale yazma tutumunu ölçmek için bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmaya üst sosyoekonomik düzeydeki okullarda öğrenim gören 2534 gönüllü öğrenciyle (7-12. Sınıf) yürütülmüştür. Ölçeğin madde analizleri için %27 alt ve üst grup ortalamaların anlamlılığı test edilmiştir. Ölçeğin faktörlerini belirlemek için Açımlayıcı Faktör Analizi yapılmıştır. Buna göre 12 maddelik Dijital ortamlarda yazma tutumu ve 7 maddelik Kâğıt ortamında yazma tutumu faktörleri elde edilmiştir. Ölçeğin faktörleri arasında negatif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Ölçeğin güvenirlikleri Dijital ortamlarda yazma tutumu boyutu α= .89; Kâğıt ortamında yazma tutumu boyutu α= .75; ölçeğin tamamı ise α=.77’dir. Ayrıca ölçeğin tekrar test güvenirlik sonuçları Dijital ortamlarda yazma tutumu boyutu=.98; Kağıt ortamında yazma tutumu =.96; ölçeğin tamamı ise .97 bulunmuştur. Ölçeğin Doğrulayıcı Faktör Analizi sonuçları da iki faktörlü ölçeğin (χ²/df=3.16; RMSEA=.043; AGFI=.97; GFI=.97; CFI=.97; NFI=.95; IFI=.97;TLI=.97) doğrulandığını göstermektedir. Elde edilen bu sonuçlar ölçeğin güvenilir ve geçerliği olduğunu göstermektedir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.