Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

KÂĞITTAN DİJİTALE YAZMA TUTUMU ÖLÇEĞİ GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI

Yazarlar: Muhammet BAŞTUĞ, Hasan Kağan KESKİN

Cilt 7 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 58 - 72

Konular:Sosyal

DOI:10.17943/etku.291009

Anahtar Kelimeler:Dijital,Dijital okuryazarlık,Tutum,Yazma

Özet: Bu araştırmanın amacı öğrencilerin kâğıttan dijitale yazma tutumunu ölçmek için bir ölçme aracı geliştirmektir.  Araştırmaya üst sosyoekonomik düzeydeki okullarda öğrenim gören 2534 gönüllü öğrenciyle (7-12. Sınıf) yürütülmüştür. Ölçeğin madde analizleri için %27 alt ve üst grup ortalamaların anlamlılığı test edilmiştir. Ölçeğin faktörlerini belirlemek için Açımlayıcı Faktör Analizi yapılmıştır. Buna göre 12 maddelik Dijital ortamlarda yazma tutumu ve 7 maddelik Kâğıt ortamında yazma tutumu faktörleri elde edilmiştir. Ölçeğin faktörleri arasında negatif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Ölçeğin güvenirlikleri Dijital ortamlarda yazma tutumu boyutu α= .89; Kâğıt ortamında yazma tutumu boyutu α= .75; ölçeğin tamamı ise α=.77’dir. Ayrıca ölçeğin tekrar test güvenirlik sonuçları Dijital ortamlarda yazma tutumu boyutu=.98; Kağıt ortamında yazma tutumu =.96; ölçeğin tamamı ise .97 bulunmuştur. Ölçeğin Doğrulayıcı Faktör Analizi sonuçları da iki faktörlü ölçeğin (χ²/df=3.16; RMSEA=.043; AGFI=.97; GFI=.97; CFI=.97; NFI=.95; IFI=.97;TLI=.97) doğrulandığını göstermektedir. Elde edilen bu sonuçlar ölçeğin güvenilir ve geçerliği olduğunu göstermektedir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={KÂĞITTAN DİJİTALE YAZMA TUTUMU ÖLÇEĞİ GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI}, volume={7}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Muhammet BAŞTUĞ,Hasan Kağan KESKİN}, year={2017}, pages={58–72} }
APA
KOPYALA
Muhammet BAŞTUĞ,Hasan Kağan KESKİN. (2017). KÂĞITTAN DİJİTALE YAZMA TUTUMU ÖLÇEĞİ GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI (Vol. 7, pp. 58–72). Vol. 7, pp. 58–72. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Muhammet BAŞTUĞ,Hasan Kağan KESKİN. KÂĞITTAN DİJİTALE YAZMA TUTUMU ÖLÇEĞİ GÜVENİRLİK VE GEÇERLİK ÇALIŞMASI. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2017, pp. 58–72.