Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

TABLET BİLGİSAYARLARA YÖNELİK GELİŞTİRİLEN E-KİTAPLARDA DERS SONLANDIRICI OLARAK VİDEO ÖGELERİNİN KULLANIMI: BİR TASARIM TABANLI ARAŞTIRMA

Yazarlar: Gürkan Yıldırım

Cilt 8 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 297 - 319

Konular:Sosyal

DOI:10.17943/etku.348650

Anahtar Kelimeler:E-kitap,Tablet bilgisayar,Video kullanımı,Tasarım tabanlı araştırma

Özet: Günümüzde e-kitap ve tablet bilgisayar teknolojilerinde birbirleri ile doğru orantılı olarak kayda değer gelişimler yaşanmaktadır. Bu teknolojiler kendilerine eğitim ortamlarında sıklıkla yer bulmaktadır. Ülkemizde de bu yönde olumlu gelişmeler yaşanmaktadır. Bu açıdan bakıldığında öğrenme ortamlarında kullanımı gün geçtikçe yaygınlaşan mevcut teknolojilerin kullanımının test edilmesi ve kullanıcı görüşlerinin derinlemesine incelenmesi önemli görülmektedir. Bu çalışma kapsamında tablet bilgisayarlara yönelik hazırlanan e-kitaplar için geliştirilen video ögelerinin ders sonlandırıcı olarak uygulanmasında kullanıcı görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda çalışma kapsamında tasarım tabanlı araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Çalışma grubunu Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümüne kayıtlı yaklaşık 800 1. sınıf öğrencisi arasından amaca uygun olarak seçilen 22 katılımcı oluşturmaktadır. Ancak ilk döngüden sonra iki katılımcının ayrılması ile 11 erkek ve 9 kız olmak üzere toplam 20 katılımcı ile çalışmaya devam edilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak nitel veri toplama araçlarından olan yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Katılımcılarla yapılan görüşmelerin analizinde tümevarımcı bir yöntem olan içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada öğrenenler dersin özet kısmında video ögelerinin kullanılması gerekli görmektedir. Ancak özet kısmında video kullanımında video türünün, içerikte kullanılan video sayısının ve kapsamının da etkili olduğu görülmektedir.  Öğrenenler özet kısmında video ögelerinin kullanılmasının tekrar, kalıcılık, özetleme, eksikleri tamamlama ve öğrenmeyi destekleme açılarından etkili olduğu belirtilmiştir. Konu anlatımı içinde fazla video kullanımının özette video kullanımına yönelik görüşleri olumsuz etkilediği düşünülmektedir. Tablet bilgisayarlara yönelik geliştirilen e-kitaplarda ders sonlandırıcı olarak video ögelerinin kullanımında video türü ve video sayısı etkili olmakla birlikte dersin özet kısmında konunun kısaca anlatıldığı, önemli noktaların belirtildiği ve sonraki çalışmaları kolaylaştıracak özet videoların hazırlanmasının önemli olduğu söylenebilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={TABLET BİLGİSAYARLARA YÖNELİK GELİŞTİRİLEN E-KİTAPLARDA DERS SONLANDIRICI OLARAK VİDEO ÖGELERİNİN KULLANIMI: BİR TASARIM TABANLI ARAŞTIRMA}, volume={8}, number={1}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Gürkan Yıldırım}, year={2018}, pages={297–319} }
APA
KOPYALA
Gürkan Yıldırım. (2018). TABLET BİLGİSAYARLARA YÖNELİK GELİŞTİRİLEN E-KİTAPLARDA DERS SONLANDIRICI OLARAK VİDEO ÖGELERİNİN KULLANIMI: BİR TASARIM TABANLI ARAŞTIRMA (Vol. 8, pp. 297–319). Vol. 8, pp. 297–319. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Gürkan Yıldırım. TABLET BİLGİSAYARLARA YÖNELİK GELİŞTİRİLEN E-KİTAPLARDA DERS SONLANDIRICI OLARAK VİDEO ÖGELERİNİN KULLANIMI: BİR TASARIM TABANLI ARAŞTIRMA. no. 1, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2018, pp. 297–319.