Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Yazarlar: Bayram GÖKBULUT
Konular:Sosyal
DOI:10.17943/etku.336755
Anahtar Kelimeler:Bilişim teknolojileri öğretmenleri,Mesleki yeterlilikler,Uluslararası eğitim teknolojisi standartları,ISTE-CSE
Özet: Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapan bilişim teknolojileri öğretmenlerinin uluslararası ISTE-CSE Standartlarına göre mesleki yeterliliklerinin belirlenmesine çalışılmıştır. Tarama modellerinden tekil ve ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada, Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlilik Ölçeği kullanılarak, veriler 265 bilişim teknolojileri öğretmeninden çevrimiçi olarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda; bilişim teknolojileri öğretmenleri uluslararası ISTE-CSE Standartlarına göre mesleki yeterlilik düzeylerini genel olarak orta düzey olarak görmektedirler. Ölçekte yer alan “Teknolojik Kavramlar ve Uygulamaları” ve “Öğretme-Öğrenme Stratejileri” faktörlerinde mesleki yeterlilik düzeylerini yüksek düzeyde görürken, “İçerik Bilgisi” faktöründe orta düzey olarak görmektedirler. BT öğretmenlerinin görev yaptıkları okullar ile mesleki kıdeme göre mesleki yeterlilikleri düzeyleri arasında anlamlı bir farka rastlanılmazken, cinsiyet ve mezun oldukları lisans bölümleri arasında anlamlı bir farkın olduğu araştırmadan elde edilen diğer bir sonuçtur.