Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

FONKSİYONLAR KONUSUNUN ARCS MODELİ TEMELİNDE GELİŞTİRİLEN ETKİLEŞİMLİ E-KİTAP İLE ÖĞRETİMİ: EYLEM ARAŞTIRMASI

Yazarlar: Seda ÖZER ŞANAL, Yalın Kılıç TÜREL

Cilt 8 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 121 - 140

Konular:Sosyal

DOI:10.17943/etku.322178

Anahtar Kelimeler:Etkileşimli kitap,ARCS motivasyon modeli,Öğretim tasarımı,Eylem araştırması

Özet: Çalışmada, matematik dersi içeriği için geliştirilmiş etkileşimli kitaba yönelik öğrenci görüşlerinin elde edilmesi ve mevcut materyal durumunun değerlendirilmesi, gelecek materyallere yönelik ipuçlarının elde edilmesi amaçlanmıştır. Geliştirilen etkileşimli kitap Epub 3.0 formatında geliştirilen bir e-öğrenme materyalidir. Materyal geliştirme sürecinde ise, ARCS motivasyon modeli temel alınarak, ilgili motivasyonel stratejiler uygulamaya yansıtılmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda bir eylem araştırması yürütülmüştür ve sonuçlarına ver verilmiştir. Öğrenciler etkileşimli kitaba ilişkin olumlu görüşlerini; video ile zenginleştirme, yeterli yazı içerme, internet mecburiyetinin olmaması, yazı büyüklüğünde değişiklik, not alma, dinleme imkânı olarak ifade etmişlerdir. Olumsuz görüşleri ise, depolama sorunu, alışılmış çalışma şekli ve teknik sorunlar olarak belirtmişlerdir.  Ayrıca, bu çalışmada öğretimsel materyallerde motivasyonel strateji kullanımının önemli olduğu da görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={FONKSİYONLAR KONUSUNUN ARCS MODELİ TEMELİNDE GELİŞTİRİLEN ETKİLEŞİMLİ E-KİTAP İLE ÖĞRETİMİ: EYLEM ARAŞTIRMASI}, volume={8}, number={1}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Seda ÖZER ŞANAL,Yalın Kılıç TÜREL}, year={2018}, pages={121–140} }
APA
KOPYALA
Seda ÖZER ŞANAL,Yalın Kılıç TÜREL. (2018). FONKSİYONLAR KONUSUNUN ARCS MODELİ TEMELİNDE GELİŞTİRİLEN ETKİLEŞİMLİ E-KİTAP İLE ÖĞRETİMİ: EYLEM ARAŞTIRMASI (Vol. 8, pp. 121–140). Vol. 8, pp. 121–140. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Seda ÖZER ŞANAL,Yalın Kılıç TÜREL. FONKSİYONLAR KONUSUNUN ARCS MODELİ TEMELİNDE GELİŞTİRİLEN ETKİLEŞİMLİ E-KİTAP İLE ÖĞRETİMİ: EYLEM ARAŞTIRMASI. no. 1, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2018, pp. 121–40.