Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Yazarlar: Seda ÖZER ŞANAL, Yalın Kılıç TÜREL
Konular:Sosyal
DOI:10.17943/etku.322178
Anahtar Kelimeler:Etkileşimli kitap,ARCS motivasyon modeli,Öğretim tasarımı,Eylem araştırması
Özet: Çalışmada, matematik dersi içeriği için geliştirilmiş etkileşimli kitaba yönelik öğrenci görüşlerinin elde edilmesi ve mevcut materyal durumunun değerlendirilmesi, gelecek materyallere yönelik ipuçlarının elde edilmesi amaçlanmıştır. Geliştirilen etkileşimli kitap Epub 3.0 formatında geliştirilen bir e-öğrenme materyalidir. Materyal geliştirme sürecinde ise, ARCS motivasyon modeli temel alınarak, ilgili motivasyonel stratejiler uygulamaya yansıtılmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda bir eylem araştırması yürütülmüştür ve sonuçlarına ver verilmiştir. Öğrenciler etkileşimli kitaba ilişkin olumlu görüşlerini; video ile zenginleştirme, yeterli yazı içerme, internet mecburiyetinin olmaması, yazı büyüklüğünde değişiklik, not alma, dinleme imkânı olarak ifade etmişlerdir. Olumsuz görüşleri ise, depolama sorunu, alışılmış çalışma şekli ve teknik sorunlar olarak belirtmişlerdir. Ayrıca, bu çalışmada öğretimsel materyallerde motivasyonel strateji kullanımının önemli olduğu da görülmüştür.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.