Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK ALGILARI: BİR METAFOR ANALİZİ

Yazarlar: Hanife ÇİVRİL, Emine ARUĞASLAN, Betül ÖZAYDIN ÖZKARA

Cilt 8 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 39 - 59

Konular:Sosyal

DOI:10.17943/etku.310168

Anahtar Kelimeler:Distance education perception,Metaphor,Distance education students

Özet: The aim of this study is to determine the perceptions of distance education students about distance education by using metaphor technique. The working group included 220 students enrolled in Suleyman Demirel University, Distance Education Vocational School in 2014. Phenomenology method was chosen as the qualitative research design in this study. Participants were given a questionnaire consisting of demographic questions and the prompt “Distance Education is like …….…. Because ………..” to articulate their conceptualizations of distance education. The data were analyzed by content analysis method and then themes and categories were formed. The perceptions of students about distance education are interpreted according to the determined themes and categories. Metaphors were collected in five categories: Flexibility, Accessibility, Educational, Interaction and Affective. It was seen that the majority of the students were using positive metaphors and the perceptions of distance education were positive.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK ALGILARI: BİR METAFOR ANALİZİ}, volume={8}, number={1}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Hanife ÇİVRİL,Emine ARUĞASLAN,Betül ÖZAYDIN ÖZKARA}, year={2018}, pages={39–59} }
APA
KOPYALA
Hanife ÇİVRİL,Emine ARUĞASLAN,Betül ÖZAYDIN ÖZKARA. (2018). UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK ALGILARI: BİR METAFOR ANALİZİ (Vol. 8, pp. 39–59). Vol. 8, pp. 39–59. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Hanife ÇİVRİL,Emine ARUĞASLAN,Betül ÖZAYDIN ÖZKARA. UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK ALGILARI: BİR METAFOR ANALİZİ. no. 1, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2018, pp. 39–59.