Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

UYGULAYICILARIN TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF UYGULAMALARINA YÖNELİK DENEYİMLERİ

Yazarlar: Embiya ÇELİK, Serkan YILDIRIM, Gürkan YILDIRIM

Cilt 8 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 192 - 211

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Tersyüz edilmiş öğrenme aktiviteleri,Öğrenci görüşleri,Harmanlanmış öğrenme,Dönüştürülmüş sınıf,Tersyüz edilmiş sınıf

Özet: Bu çalışmada; uygulayıcı olarak öğretmen adaylarının ters yüz edilmiş sınıf uygulamalarına yönelik genel görüşlerinin ortaya çıkarılması ve geleneksel öğrenme yaklaşımlarından farklı olarak gerçekleştirdikleri aktivitelerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Durum çalışması desenine göre şekillendirilen bu araştırmada odak grup görüşmesi veri toplama yöntemi tercih edilmiştir. Çalışmaya gönüllü olarak katılan 8 öğretmen adayı amaca uygun örneklem seçim yöntemiyle çalışma grubuna dahil edilmiştir. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada ters yüz edilmiş sınıf etkinliklerinin geleneksel öğrenme sürecine göre öğreticilerin daha fazla zamanını aldığı ve daha fazla çaba gerektirdiği görülmüştür. Özellikle öğreticilerin dersin hazırlık aşamasında ve sınıf öncesi süreçte daha aktif rol aldıkları belirtilmiştir. Özellikle ters yüz edilmiş sınıf uygulamalarında hazırlanan ders içeriklerinin daha açık ve anlaşılır olması gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca ders öncesi gerçekleştirilen aktiviteler sayesinde öğrencilerin yüz yüze derslere daha aktif katılımının sağlandığı ve hazırbulunuşluk düzeylerinin arttığı öğreticilerin belirttiği olumlu etkiler arasındadır. Ayrıca bu uygulamaların bireysel farklılıkları da azaltarak öğrenmeye olumlu etki sağladığı düşünülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={UYGULAYICILARIN TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF UYGULAMALARINA YÖNELİK DENEYİMLERİ}, volume={8}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Embiya ÇELİK,Serkan YILDIRIM,Gürkan YILDIRIM}, year={2018}, pages={192–211} }
APA
KOPYALA
Embiya ÇELİK,Serkan YILDIRIM,Gürkan YILDIRIM. (2018). UYGULAYICILARIN TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF UYGULAMALARINA YÖNELİK DENEYİMLERİ (Vol. 8, pp. 192–211). Vol. 8, pp. 192–211. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Embiya ÇELİK,Serkan YILDIRIM,Gürkan YILDIRIM. UYGULAYICILARIN TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF UYGULAMALARINA YÖNELİK DENEYİMLERİ. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2018, pp. 192–211.