Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ROBOTİK PROGRAMLAMADA AKIŞ, KAYGI ve BİLİŞSEL YÜK SEVİYELERİ

Yazarlar: Burak ŞİŞMAN, Sevda KÜÇÜK

Cilt 8 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 125 - 156

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Öğretmadayları,Robotik,Programlama,Akış,Kaygı,Bilişsel yük

Özet: Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının robotik programlama sürecindeki akış, kaygı ve bilişsel yük seviyelerinin deneyimsiz-deneyimli olma durumlarına göre karşılaştırılmasıdır. Çalışmanın örneklemini farklı branşlardan 19 öğretmen adayı (16 kadın, 3 erkek) oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında öğretmen adayları beş robotik programlama etkinliği gerçekleştirmişlerdir. Bu etkinliklerden ikisi başlangıç düzeyi, üçü de deneyim gerektiren olarak gruplandırılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak akış yaşantısı ölçeği ve bilişsel yük ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının genel olarak robotik programlama sürecinde akış ve bilişsel yük seviyelerinin yüksek, kaygılarının ise düşük olduğu ortaya çıkmıştır. Deneyimsiz-deneyimli olma durumlarına göre yapılan karşılaştırmada; öğretmen adaylarının deneyimli oldukları durumlarda akış düzeylerinin anlamlı olarak yüksek, bilişsel yük seviyelerinin de düşük olduğu ortaya çıkmıştır. Kaygı düzeylerinin ise her iki durumda anlamlı düzeyde farklılaşmadığı belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar tartışılarak gelecekteki çalışmalara yön verici nitelikte öneriler sunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={ÖĞRETMEN ADAYLARININ ROBOTİK PROGRAMLAMADA AKIŞ, KAYGI ve BİLİŞSEL YÜK SEVİYELERİ}, volume={8}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Burak ŞİŞMAN,Sevda KÜÇÜK}, year={2018}, pages={125–156} }
APA
KOPYALA
Burak ŞİŞMAN,Sevda KÜÇÜK. (2018). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ROBOTİK PROGRAMLAMADA AKIŞ, KAYGI ve BİLİŞSEL YÜK SEVİYELERİ (Vol. 8, pp. 125–156). Vol. 8, pp. 125–156. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Burak ŞİŞMAN,Sevda KÜÇÜK. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ROBOTİK PROGRAMLAMADA AKIŞ, KAYGI ve BİLİŞSEL YÜK SEVİYELERİ. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2018, pp. 125–56.