Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Yazarlar: Selay ARKÜN KOCADERE, Şeyma ÇAĞLAR ÖZHAN, Fatma BAYRAK, Pınar NUHOĞLU KİBAR
Konular:-
DOI:10.17943/etku.451990
Anahtar Kelimeler:Eğitsel oyun,Eğitsel oyun geliştirme süreci,Mobil öğrenme
Özet: Bu çalışmanın odağında, Searching for the Labours of Hercules (2014-1-TR01-KA201-01299) isimli Avrupa Birliği Erasmus+ projesi kapsamında üretilen, Herkül’ün 12 Görevi mitolojik hikayesinin öğretimini desteklemeyi hedefleyen “Labours of Hercules” (LOH) mobil oyununun geliştirme süreci yer almaktadır. Araştırma, diğer modellerden farklı olarak hikaye temelli oyun geliştirme sürecini açımlamaktadır. Çalışmada eğitsel oyun modelleri incelenmiş, ardından araştırmacı günlükleri ve oyuna ilişkin dokümantasyondan yola çıkılarak oyun geliştirme süreci modellenmiştir. Model, oyun geliştirme sürecini ön analiz, analiz, tasarım ve geliştirme, uygulama olmak üzere dört ana basamakta ele almaktadır. Her basamak kendi içindeaz bir değerlendirme alt basamağını içermektedir. Sürekli güncellemenin olduğu ve sarmal bir yol izlenen geliştirme süreci hikaye, amaç, mücadele, etkileşim, dönüt ve kurallar gibi oyun bileşenlerinin doğrultusunda yapılandırılmıştır. Tasarım ve geliştirme olmak üzere iki ayrı takım süreçte belirli noktalarda bir araya gelerek çalışmış, öğrenme ve eğlenme dengesinin kurulmasında kritik olması nedeniyle takımlar modele yansıtılmıştır.