Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

HERKÜL’ÜN HİKAYESİ: BİR EĞİTSEL OYUN MODELİ ÖNERİSİ

Yazarlar: Selay ARKÜN KOCADERE, Şeyma ÇAĞLAR ÖZHAN, Fatma BAYRAK, Pınar NUHOĞLU KİBAR

Cilt 9 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 230 - 250

Konular:-

DOI:10.17943/etku.451990

Anahtar Kelimeler:Eğitsel oyun,Eğitsel oyun geliştirme süreci,Mobil öğrenme

Özet: Bu çalışmanın odağında, Searching for the Labours of Hercules (2014-1-TR01-KA201-01299) isimli Avrupa Birliği Erasmus+ projesi kapsamında üretilen, Herkül’ün 12 Görevi mitolojik hikayesinin öğretimini desteklemeyi hedefleyen “Labours of Hercules” (LOH) mobil oyununun geliştirme süreci yer almaktadır. Araştırma, diğer modellerden farklı olarak hikaye temelli oyun geliştirme sürecini açımlamaktadır. Çalışmada eğitsel oyun modelleri incelenmiş, ardından araştırmacı günlükleri ve oyuna ilişkin dokümantasyondan yola çıkılarak oyun geliştirme süreci modellenmiştir. Model, oyun geliştirme sürecini ön analiz, analiz, tasarım ve geliştirme, uygulama olmak üzere dört ana basamakta ele almaktadır. Her basamak kendi içindeaz bir değerlendirme alt basamağını içermektedir. Sürekli güncellemenin olduğu ve sarmal bir yol izlenen geliştirme süreci hikaye, amaç, mücadele, etkileşim, dönüt ve kurallar gibi oyun bileşenlerinin doğrultusunda yapılandırılmıştır. Tasarım ve geliştirme olmak üzere iki ayrı takım süreçte belirli noktalarda bir araya gelerek çalışmış, öğrenme ve eğlenme dengesinin kurulmasında kritik olması nedeniyle takımlar modele yansıtılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={HERKÜL’ÜN HİKAYESİ: BİR EĞİTSEL OYUN MODELİ ÖNERİSİ}, volume={9}, number={1}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Selay ARKÜN KOCADERE,Şeyma ÇAĞLAR ÖZHAN,Fatma BAYRAK,Pınar NUHOĞLU KİBAR}, year={2019}, pages={230–250} }
APA
KOPYALA
Selay ARKÜN KOCADERE,Şeyma ÇAĞLAR ÖZHAN,Fatma BAYRAK,Pınar NUHOĞLU KİBAR. (2019). HERKÜL’ÜN HİKAYESİ: BİR EĞİTSEL OYUN MODELİ ÖNERİSİ (Vol. 9, pp. 230–250). Vol. 9, pp. 230–250. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Selay ARKÜN KOCADERE,Şeyma ÇAĞLAR ÖZHAN,Fatma BAYRAK,Pınar NUHOĞLU KİBAR. HERKÜL’ÜN HİKAYESİ: BİR EĞİTSEL OYUN MODELİ ÖNERİSİ. no. 1, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2019, pp. 230–50.