Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

MESLEKİ GELİŞİM BAĞLAMINDA BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME DURUMLARININ İNCELENMESİ

Yazarlar: Turgay ALAKURT, H. Tuğba ÖZTÜRK, Tuğra KARADEMİR, Burcu YILMAZ

Cilt 9 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 127 - 153

Konular:Sosyal

DOI:10.17943/etku.435031

Anahtar Kelimeler:BT öğretmeni,Sosyal öğrenme,Öğrenme davranışları,Mesleki gelişim

Özet: Bu araştırmada Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmenlerinin ortaya koyduğu öğrenme etkinlikleri ile birlikte öğrenme davranışlarına odaklanılmıştır. Araştırma kapsamında, 67 BT öğretmeninin katıldığı iki günlük atölye etkinliği düzenlenmiştir. Atölye çalışmasında çeşitli illerde görev yapan farklı uzmanlık ve mesleki deneyime sahip BT öğretmenleri bir araya getirilerek katılımcıların gerçekleştirdikleri öğrenme etkinlikleri ve ortaya koydukları öğrenme davranışları incelenmiştir. Karma desenin kullanıldığı araştırmada veriler çalışmaya katılmayı kabul eden öğretmenlerden nitel ve nicel yöntemlerle toplanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların gerçekleştirdikleri öğrenme etkinliklerinin cinsiyete, mesleki kıdeme, çalıştığı okulun bulunduğu yere (il merkezi/ilçe) ve ders saat sayısına göre farklılaştığı belirlenmiştir. Buna karşın BT öğretmenlerinin gerçekleştirdikleri öğrenme etkinlikleri ile çalıştıkları okul türü ve Bilişim Teknolojileri Rehber Öğretmeni (BTR) görevlendirmeleri olup olmama durumları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. En baskın ya da öncelikli çevresel engelleyicinin zaman eksikliği ve diğerlerini yeterince tanımamak, kişisel özelliğin ise öğrenme arzusu ve heves olduğu bulunmuştur. Araştırma bulguları farklı bilgi ve deneyime sahip, aynı alana ilgi duyan kişilerin atölye gibi ortamlarda bir araya gelmelerinin dört temel alanda katılımcılara yeni kazanımlar sağladığını ortaya koymaktadır. Bunlar mesleki gelişim, sürdürülebilirlik ve yayılım, psikolojik kazanımlar ve iletişim olarak sıralanabilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={MESLEKİ GELİŞİM BAĞLAMINDA BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME DURUMLARININ İNCELENMESİ}, volume={9}, number={1}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Turgay ALAKURT,H. Tuğba ÖZTÜRK,Tuğra KARADEMİR,Burcu YILMAZ}, year={2019}, pages={127–153} }
APA
KOPYALA
Turgay ALAKURT,H. Tuğba ÖZTÜRK,Tuğra KARADEMİR,Burcu YILMAZ. (2019). MESLEKİ GELİŞİM BAĞLAMINDA BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME DURUMLARININ İNCELENMESİ (Vol. 9, pp. 127–153). Vol. 9, pp. 127–153. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Turgay ALAKURT,H. Tuğba ÖZTÜRK,Tuğra KARADEMİR,Burcu YILMAZ. MESLEKİ GELİŞİM BAĞLAMINDA BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME DURUMLARININ İNCELENMESİ. no. 1, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2019, pp. 127–53.