Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

3D TASARIM ÖĞRENME DENEYİMİNİN SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ VE EĞİTSEL ÇIKTILARININ KEŞFEDİLMESİ

Yazarlar: Akça Okan YÜKSEL, Ekmel ÇETİN, Burcu BERİKAN

Cilt 9 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 21 - 49

Konular:-

DOI:10.17943/etku.419386

Anahtar Kelimeler:3D tasarım,Bilgisayar eğitimi,Çevrimiçi 3D tasarım ortamları,Tinkercad

Özet: Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı dönüşümler ve sanayi devrimiyle gelen yeni sanayi çağı, eklemeli imalatla birlikte ön plana çıkan 3 boyutlu yazıcıların önemini ortaya çıkarmıştır. Bu çalışma, “Çocuklar için 3D Tasarım” eğitiminin öğrenciler açısından etkilerinin derinlemesine incelenmesini amaçlamaktadır. 42 erkek, 37 kız olmak üzere toplam 79 öğrenci 12 hafta boyunca 3D tasarım etkinliklerine katılmıştır. Çalışmanın başında, bilgi formu ile çocukların demografik bilgileri ve bilişim teknolojileri kullanım durumları hakkında bilgiler alınmıştır. 12 hafta süren eğitim içerisinde, öğrencilerin ortaya koydukları 120 ürünün değerlendirilmesi ile gelişimleri incelenmiştir. Ayrıca, eğitimden sonra öğrencilerle probleme dayalı soruların yer aldığı bir görüşme yapılarak, öğrencilerin gördükleri bir nesneyi parça bütün ilişkisi kurarak analiz edebilme düzeyleri incelenmiştir. Ayrıca, öğrenci ve veliler ile yapılan görüşmelerle, öğrencilerin kazandıkları becerileri gerçek hayatla ve dersleri ile ilişkilendirme durumları incelenmiştir. Çalışmanın son ayağında, öğrencilerin eğitim ortamını nasıl değerlendirdiğini keşfetmek üzere görüşmeler yapılmıştır. Bilgi formundan elde edilen veriler frekans, yüzde gibi betimsel analizlerle yorumlanırken görüşmelerden elde edilen nitel veriler de içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, öğrencilerin eğitimlerden sonra parça bütün ilişkisi kurma ve tasarım becerileri açısından gelişme kaydettiği görülmektedir. Ayrıca, öğrenciler eğitim içerisinde kazandıkları becerilerinin mimarlık, tıp, inşaat gibi mesleklerdeki uygulama alanlarına değinmişlerdir. Öğrenciler elde ettikleri becerilerin güzel sanatlar, geometri ve fizik dersleri için de önemli olduğu belirtmiştir. Öğrencilerin eğitim ortamı değerlendirirken, kulanım kolaylığı, eğitimin içerikleri ve eğitimin etkisi temaları üzerinde görüş̧ bildirdikleri görülmüştür. Öğrenciler, eğitim materyallerini ve araçlarını kullanmanın bir zorluk ve motivasyon kaybı yaratmadığı ve etkinliklerin 3D tasarım yapabilmenin kolay, zevkli ve gerçekçi/anlamlı olduğunu göstermesi açısından faydalı olduğu görüşlerini bildirmişlerdir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={3D TASARIM ÖĞRENME DENEYİMİNİN SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ VE EĞİTSEL ÇIKTILARININ KEŞFEDİLMESİ}, volume={9}, number={1}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Akça Okan YÜKSEL,Ekmel ÇETİN,Burcu BERİKAN}, year={2019}, pages={21–49} }
APA
KOPYALA
Akça Okan YÜKSEL,Ekmel ÇETİN,Burcu BERİKAN. (2019). 3D TASARIM ÖĞRENME DENEYİMİNİN SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ VE EĞİTSEL ÇIKTILARININ KEŞFEDİLMESİ (Vol. 9, pp. 21–49). Vol. 9, pp. 21–49. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Akça Okan YÜKSEL,Ekmel ÇETİN,Burcu BERİKAN. 3D TASARIM ÖĞRENME DENEYİMİNİN SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ VE EĞİTSEL ÇIKTILARININ KEŞFEDİLMESİ. no. 1, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2019, pp. 21–49.