Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Yazarlar: Ayşe BAĞRIACIK YILMAZ, Serçin KARATAŞ
Konular:Sosyal
DOI:10.17943/etku.371308
Anahtar Kelimeler:Yaratıcı düşünme,Yaratıcılık,Ters beyin fırtınası,Sosyal medya,Öğretmeğitimi
Özet: Bu çalışmanın amacı, Facebook aracılığıyla ters beyin fırtınası tekniği kullanılarak verilen yaratıcılık eğitiminin öğretmenlerin yaratıcı düşünmeye yönelik farkındalıklarına etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda 7 farklı bölgeden ve 13 branştan 30 gönüllü öğretmen Facebook’ta oluşturulan bir gruba dahil edilmiştir. Bu öğretmenler dört hafta boyunca ters beyin fırtınası tekniği esas alınarak yapılan etkinliklere katılım sağlamıştır. Uygulama öncesi ve sonrası öğretmenlerden görüşme formu yardımıyla veriler toplanmış, 11 öğretmenden elde edilen verilerin analizi sonucunda yapılan uygulamanın öğretmenlerin farkındalıklarını arttırdığı tespit edilmiştir. Öğretmenler genel olarak sosyal medya platformunda eğitim almaktan memnun kalmıştır. Araştırmanın önemli bulgularından birisi de öğretmenlerin yaratıcı eğitim vermenin önündeki engellere takılı kalmış olmasıdır. 21. yy toplumunun beklediği yaratıcı bireyleri yetiştirebilmeleri için öğretmenlerin desteklenmeye ihtiyacı vardır.