Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

İNTERNET TABANLI OKUMA MOTIVASYONU VE KATILIM ÖLÇEĞİ TÜRKÇE’YE UYARLAMA ÇALIŞMASI VE ÖĞRETMEN ADAYLARI İLE ÇEŞITLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Yazarlar: Rıdvan ATA, Muhammet Mustafa ALPASLAN

Cilt 9 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 522 - 538

Konular:Sosyal

DOI:10.17943/etku.557780

Anahtar Kelimeler:Internet tabanlı okuma,Çevrimiçi eğitsel metin,Çevrimiçi okuma,Dijital okuryazarlık,Motivasyon

Özet: Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının internette eğitim odaklı konularda okuma yaparken motivasyon düzeylerini ve davranışsal karakteristiklerini incelemektir. Bu amaçla ilk olarak Braten, Brandmo ve Kammerer (2018) tarafından geliştirilen ve 12 maddeden oluşan “İnternet Tabanlı Okuma Motivasyonu ve Katılım Ölçeği” Türkçe’ye uyarlanmıştır. Ardından uyarlanan ölçek ile öğretmen adaylarının eğitim amaçlı internet tabanlı okuma motivasyonu, yani algılanan yeterlilik ve algılanan zorluk seviyeleri ve katılımları, yani adanmışlık ve kaçınma durumları ile internet kullanımları çeşitli değişkenler göz önünde bulundurularak incelenmiştir. 362 öğretmen adayından toplanan verilerle yapılan açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri ölçeğin orijinali 4 faktörlü bir yapısının geçerli olduğunu göstermiştir. Ayrıca hesaplanan Cronbach alfa değerleri ölçeğin güvenilir olduğunu göstermektedir. İnternet tabanlı okuma motivasyonuna değişkenlerin etkisi incelendiğinde bazı demografik ve internet kullanım amaçlarının etkisi bulunmuştur. Diğer bir ifadeyle, kızların erkeklere göre, dizüstü bilgisayar kullananların akıllı telefon kullananlara göre ve interneti kullanım amaçlarının eğitim ve bilimsel araştırma olanların oyun ve sosyal medya için kullananlara göre daha yüksek internet tabanlı okuma motivasyonuna sahip olduğu bulunmuştur. Eğitimsel ve teknolojik uygulamalar  ilgili alanyazın ışığında tartışılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={İNTERNET TABANLI OKUMA MOTIVASYONU VE KATILIM ÖLÇEĞİ TÜRKÇE’YE UYARLAMA ÇALIŞMASI VE ÖĞRETMEN ADAYLARI İLE ÇEŞITLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ}, volume={9}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Rıdvan ATA,Muhammet Mustafa ALPASLAN}, year={2019}, pages={522–538} }
APA
KOPYALA
Rıdvan ATA,Muhammet Mustafa ALPASLAN. (2019). İNTERNET TABANLI OKUMA MOTIVASYONU VE KATILIM ÖLÇEĞİ TÜRKÇE’YE UYARLAMA ÇALIŞMASI VE ÖĞRETMEN ADAYLARI İLE ÇEŞITLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ (Vol. 9, pp. 522–538). Vol. 9, pp. 522–538. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Rıdvan ATA,Muhammet Mustafa ALPASLAN. İNTERNET TABANLI OKUMA MOTIVASYONU VE KATILIM ÖLÇEĞİ TÜRKÇE’YE UYARLAMA ÇALIŞMASI VE ÖĞRETMEN ADAYLARI İLE ÇEŞITLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2019, pp. 522–38.