Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

BİLİŞSEL ETNOGRAFYA: KURAMSAL ÇERÇEVELER, YÖNTEMLER VE SÜREÇLER

Yazarlar: Orhan ASLAN, Mehmet DÖNMEZ, Sibel DOĞAN, Soner YILDIRIM

Cilt 9 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 511 - 521

Konular:Sosyal

DOI:10.17943/etku.551259

Anahtar Kelimeler:Bilişsel etnografya,Zihinsel süreçler,Araştırma yöntemi

Özet: Bilişsel etnografyanın temel amacı, var olan bir görev ya da problem için bireyin zihinsel sürecinin derinliklerine inmek ve sürece ait basamakları sorgulamaktır. Böylece, bireyin öğrenme sürecindeki deneyimleri incelenerek, daha etkin bir öğrenme sağlanabilmektedir. Bu çalışma, bilişsel etnografya araştırma yöntemini kullanmak isteyen ancak deneyimi olmayan araştırmacılara, bir bilişsel etnografya çalışmasının nasıl yürütülebileceği, nasıl veri toplanıp analiz edileceği hakkında rehberlik sunmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın ilk kısmında, bilişsel etnografyanın kuramsal çerçevesi açıklanmıştır. İkinci kısmında, veri toplama ve analiz sürecine odaklanılarak bilişsel etnografya yöntemi detaylı olarak anlatılmıştır. Son kısımda ise, örnek bir bilişsel etnografya çalışması verilerek, sürecin somutlaştırılması hedeflenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={BİLİŞSEL ETNOGRAFYA: KURAMSAL ÇERÇEVELER, YÖNTEMLER VE SÜREÇLER}, volume={9}, number={2}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Orhan ASLAN,Mehmet DÖNMEZ,Sibel DOĞAN,Soner YILDIRIM}, year={2019}, pages={511–521} }
APA
KOPYALA
Orhan ASLAN,Mehmet DÖNMEZ,Sibel DOĞAN,Soner YILDIRIM. (2019). BİLİŞSEL ETNOGRAFYA: KURAMSAL ÇERÇEVELER, YÖNTEMLER VE SÜREÇLER (Vol. 9, pp. 511–521). Vol. 9, pp. 511–521. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Orhan ASLAN,Mehmet DÖNMEZ,Sibel DOĞAN,Soner YILDIRIM. BİLİŞSEL ETNOGRAFYA: KURAMSAL ÇERÇEVELER, YÖNTEMLER VE SÜREÇLER. no. 2, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2019, pp. 511–21.