Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Yazarlar: H. Gülhan ORHAN-KARSAK
Konular:-
DOI:10.17943/etku.547377
Anahtar Kelimeler:Blog,Blogfolyo,E-portfolyo,Öğretmadayı,Işbirlikli öğrenme
Özet: Bu çalışmada, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı'na devam eden öğretmen adaylarının öğretim sürecinde küçük ve büyük grupla blog kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymak, öğretimin farklı alt süreçlerinde çeşitli etkinliklerle bütünleştirmeye ilişkin görüşlerini belirlemek amaçlanmaktadır. Bu amaçla iki sınıfla çalışılmıştır. İlk sınıf gruplara ayrılarak her bir grubun kendine ait blog sayfasında çalışması, ikinci sınıf da gruplara ayrılarak, tüm grupların tek bir blog sayfasında çalışmaları sağlanmıştır. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersinde her hafta yapılan etkinlikler blog ortamında paylaşılmış ve yorumlar yapılmıştır. Öğrencilerin görüşleri yazılı olarak alınmıştır. Bu bağlamda çalışma, nitel bir durum çalışmasıdır. Bulgular içerik analizi yöntemiyle analiz edilerek temalar halinde kodlanmış ve görsellerle desteklenerek sunulmuştur.