Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN STEM YAKLAŞIMINA YÖNELİK FARKINDALIKLARININ BELİRLENMESİ

Yazarlar: Kübranur AKGÜN, Yalın Kılıç TÜREL

Cilt 11 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 116 - 128

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Stem,Fetemm,Stem farkındalığı,Bilişim teknolojileri öğretmenliği,Stem eğitimi

Özet: Sürekli olarak kendini güncelleyen bilim ve teknoloji ile birlikte tüm dünya ülkeler kendi aralarında ekonomik başarı, sanayi ve teknolojik gelişmeler açısından liderlik yarışına girmiştir. Bunun neticesi olarak bilgiyi transfer edebilen 21. yy becerileri ile donatılmış tecrübeli bireylere olan ihtiyaç artmıştır. Dolayısıyla bu niteliklere sahip, üreten bireyleri yetiştirmek amacıyla her devlet bilim ve teknolojide yaşanan gelişmeleri eğitim sistemlerine entegre etme noktasında farklı yaklaşımları benimsemektedir. Bu yaklaşımlardan biride STEM yaklaşımıdır. Bu araştırmada, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölüm öğrencilerinin STEM yaklaşımına yönelik farkındalık düzeylerinin belirlenmesi ve farkındalıklarının sınıf düzeyi ve cinsiyet değişkenleri açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada Doğu Anadolu bölge sınırları içerisinde yer alan iki devlet üniversitesinde eğitim almaya devam eden 169 lisans öğrencisinden “FETEMM farkındalığı ölçeği” aracılığıyla veri toplanmıştır. Toplanan bu veriler parametrik testler kategorisinde yer alan Bağımsız örneklem T-testi uygulanarak analizi edilmiştir. Araştırma bulguları incelendiğinde ise, cinsiyet değişkeni bakımından kadın öğrencilerin lehine anlamlı bir farklılığın olduğu gözlemlenirken sınıf düzeyi açısından ise gruplar arasında anlamlı farklılık rastlanmamıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN STEM YAKLAŞIMINA YÖNELİK FARKINDALIKLARININ BELİRLENMESİ}, volume={11}, number={116–128}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Kübranur AKGÜN,Yalın Kılıç TÜREL}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Kübranur AKGÜN,Yalın Kılıç TÜREL. (2021). BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN STEM YAKLAŞIMINA YÖNELİK FARKINDALIKLARININ BELİRLENMESİ (Vol. 11). Vol. 11. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Kübranur AKGÜN,Yalın Kılıç TÜREL. BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN STEM YAKLAŞIMINA YÖNELİK FARKINDALIKLARININ BELİRLENMESİ. no. 116–128, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2021.