Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Ortaokul Öğrencilerinin Blok Temelli Kodlama Eğitimine Dönük Öz-yeterlik Algı Düzeyleri, STEM ve Bilgisayarca Düşünme Beceri Düzeyleri

Yazarlar: Cemre ADSAY, Özgen KORKMAZ, Recep ÇAKIR, Feray UĞUR ERDOĞMUŞ

Cilt 10 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 469 - 489

Konular:Sosyal

DOI:10.17943/etku.696224

Anahtar Kelimeler:STEM,Blok temelli programlama,Kodlama,Bilgisayarca düşünme

Özet: Bu araştırma, ortaokul 6,7 ve 8.sınıf öğrencilerinin Kodlama eğitimine dönük öz-yeterlik algı düzeyleri, STEM beceri düzeyleri ve bilgisayarca düşünme beceri düzeylerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Amasya il merkezinde bir ortaokulda 6, 7 ve 8. sınıflarda öğrenim görmekte olan 202 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma nicel verileri Blok Temelli Programlamaya İlişkin Öz-yeterlik Algısı Ölçeği, Bilgisayarca Düşünme Beceri Düzeyleri Ölçeği ve STEM Beceri Düzeyleri Algı Ölçeği kullanılarak toplanırken nitel verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Elde edilen nicel verilerin temel istatistiksel analizleri (aritmetik ortalama, standart sapma,küçük vebüyük değerleri) gerçekleştirilmiş ve elde edilen puanların gruplar açısından istatistiksel anlamlı derecede farklılık yaratıp yaratmadığını belirlemek için bağımsız örneklem t testi ile ANOVA testi kullanılmıştır. Bununla birlikte, Pearson r katsayısı hesaplanmış ve regresyon analizi ile de değişkenler arasındaki ilişkinin büyüklüğü belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın nitel verileri Nvivo ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar şu şekildedir: Ortaokul öğrencilerinin blok temelli kodlama eğitimine dönük öz-yeterlik algı düzeyleri düşük ve bilgisayarca düşünme beceri düzeyleri orta düzeydedir. Öğrencilerinin blok temelli kodlama eğitimine dönük öz-yeterlik algı düzeylerini bilgisayarca düşünme beceri düzeyi ve STEM beceri düzeyi hepsi birlikte toplam varyansın %14’ü oranında yordadığı belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Ortaokul Öğrencilerinin Blok Temelli Kodlama Eğitimine Dönük Öz-yeterlik Algı Düzeyleri, STEM ve Bilgisayarca Düşünme Beceri Düzeyleri}, volume={10}, number={469–489}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Cemre ADSAY,Özgen KORKMAZ,Recep ÇAKIR,Feray UĞUR ERDOĞMUŞ}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Cemre ADSAY,Özgen KORKMAZ,Recep ÇAKIR,Feray UĞUR ERDOĞMUŞ. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Blok Temelli Kodlama Eğitimine Dönük Öz-yeterlik Algı Düzeyleri, STEM ve Bilgisayarca Düşünme Beceri Düzeyleri (Vol. 10). Vol. 10. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Cemre ADSAY,Özgen KORKMAZ,Recep ÇAKIR,Feray UĞUR ERDOĞMUŞ. Ortaokul Öğrencilerinin Blok Temelli Kodlama Eğitimine Dönük Öz-Yeterlik Algı Düzeyleri, STEM ve Bilgisayarca Düşünme Beceri Düzeyleri. no. 469–489, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2020.