Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

GENEL BİYOLOJİ DERSİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİ İLE MOBİL UYGULAMA TASARIMI VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yazarlar: Şeyma Nur SİVRİ, Aslı GÖRGÜLÜ ARI

Cilt 10 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 257 - 279

Konular:-

DOI:10.17943/etku.635303

Anahtar Kelimeler:Artırılmış gerçeklik,Feğitimi,Öğrenci görüşleri,Nitel araştırma,Mobil uygulama

Özet: Günümüz teknolojisi çok hızlı bir değişim ve ilerleme içerisindedir. Değişen teknoloji eğitim anlayışımıza farklı bir boyut kazandırmaktadır. Mobil uygulamalar hayatımızda büyük bir yer edinerek, eğitime uyarlanmaya başlanmıştır. Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi de mobil uygulamalarla birlikte kullanılabilen ve eğitime uyarlandığında büyük yenilikler ortaya çıkaran gelişmelerdendir. Bu araştırmanın temel amacı Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi ile mobil uygulama tasarlamak ve tasarlanan mobil uygulamayı Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programındaki öğrencilere, Genel Biyoloji dersinde uygulayarak öğrenci görüşlerini almaktır. Araştırmanın çalışma alanını 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinde bir devlet üniversitesinde, Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı, ikinci sınıfta öğrenim görmekte olan 20 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan 10 adet yarı yapılandırılmış açık uçlu soru kullanılmıştır. Öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri cevaplar içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiş ve temalara ayrılmıştır. Bu araştırmanın sonucuna göre çalışmaya katılan öğrencilerin, Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin eğitimde kullanılmasının, derse olan ilgiyi artıracağı, soyut olayları somutlaştırmalarına yardımcı olacağı ve laboratuvar derslerine büyük katkılar sağlayacağı yönünde görüşleri olduğu tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={GENEL BİYOLOJİ DERSİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİ İLE MOBİL UYGULAMA TASARIMI VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ}, volume={10}, number={257–279}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Şeyma Nur SİVRİ,Aslı GÖRGÜLÜ ARI}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Şeyma Nur SİVRİ,Aslı GÖRGÜLÜ ARI. (2020). GENEL BİYOLOJİ DERSİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİ İLE MOBİL UYGULAMA TASARIMI VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (Vol. 10). Vol. 10. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Şeyma Nur SİVRİ,Aslı GÖRGÜLÜ ARI. GENEL BİYOLOJİ DERSİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİ İLE MOBİL UYGULAMA TASARIMI VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. no. 257–279, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2020.