Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Yazarlar: Hatice ÇIRALI SARICA, Yasemin KOÇAK USLUEL
Konular:Sosyal
DOI:10.17943/etku.627278
Anahtar Kelimeler:Dijital hikâye anlatımı,Teknoloji,Kullanım,Öğrenci görüşleri
Özet: Bu çalışmada, öğrencilerin dijital hikâye anlatımı sürecinde teknolojiyi üretim amaçlı kullanıp kullanmadıklarının, daha geniş bir perspektiften teknolojiyi nasıl kullandıklarının log kayıtları ve yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen verilerin karşılaştırılması yoluyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda 29 ikinci sınıf öğrencisi ile dijital hikâye anlatımı etkinliği gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere DHA sürecinde kullanmaları için tablet PC dağıtılmış ve kullanımları konusunda hiçbir sınırlama getirilmemiştir. Tablet PC’ler verilmeden önce öğrencilerin dijital hikâyelerini oluşturmada kullanabilecekleri standart uygulamalar (kamera, galeri, fotoğraf düzenleyici, internet üç tane ücretsiz çizim uygulaması) ve arka planda yapılanların loglarını kayıt eden bir uygulama yüklenmiştir. Öğrencilerin tablet PC kullanımı konusunda log ve görüşme verileri karşılaştırıldığında log’larda daha çok dijital hikâye anlatımı uygulamalarının kullanıldığı, görüşmelerde ise daha çok oyun oynadıklarını dile getirdikleri dikkati çekmiştir. Sonuç olarak, bu çalışma ile verimsiz çalışma zamanı, ilgi ve motivasyon eksikliği, v.b. olası riskler nedeniyle öğrenenlerin sınırlandırılması yerine uygun etkinlikler tasarlanır ve bununla ilgili yol gösterilirse teknolojinin üretim amaçlı da kullanılabileceği ortaya konulmuştur.