Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Yazarlar: Engin DOĞANÇ, Agah Tuğrul KORUCU
Konular:-
DOI:10.17943/etku.623650
Anahtar Kelimeler:Güvenli internet kullanımı,Öz-yeterlik,Algı,Ölçek uyarlama
Özet: Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının güvenli İnternet kullanımı öz-yeterlik ve algılarını belirlemeye yönelik bir ölçek uyarlamaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 1179 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri demografik veri formu ve Türkçe diline çevrilmiş olan ölçek kullanılarak toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda orijinalinde 35 madde ve dört faktör bulunan ölçek, 30 madde ve dört faktör bulunan son halini almıştır. Elde edilen bu ölçeğin KMO değeri= 0,957; Bartlett testi değeri ise χ2= 34287,486; (p= ,000) olarak bulunmuştur. Ölçekte bulunan maddeler toplam varyansın %54,19’unu açıklamaktadır. Ölçeğin Cronbach’s Alpha güvenirlik katsayısı α=,952 olarak bulunurken, 9 hafta sonra yapılan test-tekrar test sonucunda kararlılık korelasyonu 0,97 olarak bulunmuştur.