Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK DESTEKLİ SİMETRİ ÖĞRETİMİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİLERİ VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yazarlar: Serhat ALTIOK

Cilt 10 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 177 - 200

Konular:Sosyal

DOI:10.17943/etku.622871

Anahtar Kelimeler:Ilkokul öğrencileri,Matematik öğretimi,Simetri,Mobil artırılmış gerçeklik,Akademik başarı

Özet: Mobil Artırılmış Gerçeklik (mAG) ile desteklenmiş matematik öğretiminin ilkokul öğrencilerinin simetri başarılarına etkilerini ve öğrencilerin MAG destekli öğretim sürecine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilen bu araştırma karma araştırma yöntemine uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmanın nicel boyutunda ön test-son test kontrol grupsuz yarı deneysel desen; nitel boyutunda ise temel yorumlayıcı desen kullanılmıştır. Nicel veriler, simetri başarı testi ile elde edilirken; nitel veriler için ise öğrenci görüş formu kullanılmıştır. Araştırmaya, uygun örnekleme yönteminden yararlanılarak belirlenmiş olan ve 2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz döneminde bir devlet okulunun üçüncü sınıf düzeyinde öğrenim gören 29 öğrenci dâhil edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde normallik varsayımlarının incelenmesi sonucunda belirlenen ilişkili örneklemler için t testi ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları genel olarak ele alındığında, ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin simetri kavramı ve simetri oluşturma başarılarının anlamlı bir şekilde yükseldiği belirlenmiştir. Öğrencilerin simetrik olma ya da olmama, noktanın simetrisi, yansıma (dikey ve yatay) simetrisi gibi temel görevlerde daha başarılı olduğu görülürken, döndürme, kaydırma ve çapraz simetri gibi karmaşık görevlerde daha fazla hata yaptığı belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin matematik öğretimi sürecinde deneyimlediği mAG ile ilgili olumlu görüşlere sahip olmasına rağmen, hissettikleri olumsuz durumlar ve çekinceleri belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK DESTEKLİ SİMETRİ ÖĞRETİMİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİLERİ VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ}, volume={10}, number={177–200}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Serhat ALTIOK}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Serhat ALTIOK. (2020). ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK DESTEKLİ SİMETRİ ÖĞRETİMİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİLERİ VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ (Vol. 10). Vol. 10. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Serhat ALTIOK. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK DESTEKLİ SİMETRİ ÖĞRETİMİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİLERİ VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. no. 177–200, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2020.