Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

ABD, AVRUPA VE TÜRKİYE MERKEZLİ KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERİN YAPISAL OLARAK KARŞILAŞTIRILMASI

Yazarlar: Süleyman Eren YÜRÜK, Selçuk KARAMAN, Rabia M. YILMAZ

Cilt 10 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 74 - 94

Konular:Sosyal

DOI:10.17943/etku.585662

Anahtar Kelimeler:E-öğrenme,Ihak,Kaçd,Moocs

Özet: Bu çalışmanın amacı ABD, Avrupa ve Türkiye merkezli İHAK’ların (İnternet Üzerinden Herkese Açık Ders – MOOC) yapısal olarak karşılaştırılmasıdır. Bu amaç kapsamında belirtilen bölgelerde hizmet veren ikişer adet (toplam altı) İHAK sağlayıcıdan sayısal, sözel ve bilgisayar bilimleri alanından birer ders seçilerek (toplam 18) kullanılan materyal, ortam, etkinlik türü, yapılandırma, katılım türü, zamanlama ve değerlendirme etkinliklerine göre kıyaslı olarak incelenmiştir. Çalışmada var olan özellikler ‘1’ bulunmayan özellikleri ise ‘0’ şeklinde kodlanmış ve her kategorideki toplam puanlar kıyaslanarak analiz edilmiştir. Bulgular incelendiğindeçok kullanılan materyalin video ve metinler olduğu, animasyon ve simülasyonlara ise çok az yer verildiği görülmüştür. En yaygın içerik platformunun İHAK’ların kendi yapılandırdıkları ortam ve forumlar olduğu, bununla beraber wikilere çok az yer verildiği bulunmuştur. Etkinliklerin izleme, okuma ve alıştırma ağırlıklı olduğu, bununla beraber tüm İHAK’ların bireysel ilerlemeye yönelik katı şekilde yapılandırılmış olduğu tespit edilmiştir. İncelenen tüm derslerin asenkron boyuta sahip olmakla beraber çok azının senkron derslere yer verdiği görülmüştür. Değerlendirme boyutunda iseçok kullanılan yöntemin çoktan seçme ve kısa cevaplı sorular olduğu görülmüştür. Konu alanına göre çok büyük farklılıklar göstermeyen İHAK’lar, bölge bazında incelendiğinde Türkiye merkezli İHAK’ların ABD ve Avrupa merkezli İHAK’lara göre bazı eksikliklere ve kültürel anlamda farklara sahip olduğu tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={ABD, AVRUPA VE TÜRKİYE MERKEZLİ KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERİN YAPISAL OLARAK KARŞILAŞTIRILMASI}, volume={10}, number={74–94}, publisher={Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama}, author={Süleyman Eren YÜRÜK,Selçuk KARAMAN,Rabia M. YILMAZ}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Süleyman Eren YÜRÜK,Selçuk KARAMAN,Rabia M. YILMAZ. (2020). ABD, AVRUPA VE TÜRKİYE MERKEZLİ KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERİN YAPISAL OLARAK KARŞILAŞTIRILMASI (Vol. 10). Vol. 10. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama.
MLA
KOPYALA
Süleyman Eren YÜRÜK,Selçuk KARAMAN,Rabia M. YILMAZ. ABD, AVRUPA VE TÜRKİYE MERKEZLİ KİTLESEL AÇIK ÇEVRİMİÇİ DERSLERİN YAPISAL OLARAK KARŞILAŞTIRILMASI. no. 74–94, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2020.