Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
Yazarlar: Aynur KOLBURAN GEÇER, Ayşegül BAKAR-ÇÖREZ
Konular:-
DOI:10.17943/etku.544810
Anahtar Kelimeler:Bilgi ve İletişim Teknolojisi,BİT kaynakları,Ortaokul öğretmenleri,Teknoloji entegrasyonu
Özet: Bu araştırmanın amacı, Kocaeli ilinde görev yapmakta olan ortaöğretim öğretmenlerinin derslerinde Bilgi ve İletişim Teknolojisi kaynaklarından yararlanma konusundaki durumlarını, yaşadıkları soruları ve bu sorunlarla baş etme stratejilerini incelemektedir. Çalışma betimsel bir çalışma olup, durumu incelemek için hem nitel hem de nicel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmenlerinçok kullandığı BİT kaynaklarının bilgisayar ve projeksiyon,çok yararlandıkları materyalin de sunu olduğunu göstermiştir. Öğretmenlerçok nitelikli materyale erişim, teknik alt yapı eksikliği gibi sorunlar yaşamakta; derslerinde kullanacakları bir materyal ağına, hizmet içi eğitime ve teknik desteğe ihtiyaç duymaktadır. Öğretmenlerin okul yönetiminden de bir takım beklentileri olduğu veri analizleri sonucu ortaya çıkmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.