Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi

Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi

Tekstil ve Moda Tasarım Bölümü Öğrencilerinin Yaratıcı Kişilik Özelliklerinin Belirlenmesi: Çankırı Karatekin Üniversitesi Örneği

Yazarlar: ["Zeynep KAHRAMAN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 5 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.58608/augsfd.1201522

Anahtar Kelimeler:Yaratıcılık,Kişilik,Tekstil,Tasarım,Moda.,Creativity,Personality,Textile,Design,Fashion.

Özet: Bu araştırma, yaratıcı düşüncenin ortaya çıkmasında esas olan güzel sanatlar eğitiminin akademik boyutunda, alanda eğitim gören Çankırı Karatekin Üniversitesi Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Tekstil ve Moda Tasarım Bölümü öğrencilerinin yaratıcı kişilik özelliklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Buna yönelik olarak uygulanacak ölçek doğrultusunda değerlendirme çalışması yapılıp bu bölümde okuyan öğrencilerin yaratıcı kişilik özellikleri belirlenmiştir. Çalışma yöntemsel olarak nicel bir çalışmadır. Çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın evreni Çankırı Karatekin Üniversitesi Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Moda ve Tekstil Tasarım bölümünde 2020-2021 eğitim öğretim yılında eğitim gören öğrencilerdir. Araştırmanın örneklemi olarak araştırma evreninin tamamı alınmıştır.Araştırma sonucunda sosyo – demografik verilerden elde edilen bulgular ve yaratıcı kişilik özelliklerini belirlemek için, ortay çıkan faktörlere göre 1.Amaç Yönelimlilik, 2.İçsel Motivasyon, 3.Kendine Güven, 4.Risk Alma, olmak üzere dört başlığa yönelik ölçme yapılmıştır. Araştırmada gerçekleştirilen açıklayıcı faktör analizi sonuçlarında, faktörlerden birinin güvenilirlik katsayısı 0,60’dan küçük çıkmıştır. Bu duruma risk alma faktörü altında yer alan S14 (S14: Kuralların beni sınırlamasından hoşlanmam.) numaralı maddenin sebep olduğu tespit edilmiştir( güvenilirliği düşürdüğü ) ve bu madde analizden çıkarılarak faktör analizi tekrar gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen ikinci faktör analizi sonrasında 5 faktör elde edilmiş ilk olarak belirlenen 4 faktöre göre yeniden düzenlemeyapılmıştır. Araştırmaya katılım sağlayan öğrencilerin yaratıcı kişilik özelliklerini etkileyen birçok demografik durum tespit edilmiştir. Öğrencilerin mezun oldukları liselerin yaratıcı kişilik özellikleri üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Cinsiyetin yaratıcı kişilik özellikleri üzerinde etkisi olmadığı görülmüştür. Kendine güven ve amaç yönelimlilik üzerinde üniversite alınan eğitim süresinin olumlu etkisi olduğu tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA