Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi

HAVUZLU BALIK GEÇİDİ HİDROLİĞİNİN DENEYSEL İNCELENMESİ

Yazarlar: Ahmet Alper ÖNER, Oğuz SORGUCU

Cilt 5 , Sayı 2 , 2016 , Sayfalar 168 - 176

Konular:İnşaat Mühendisliği

DOI:10.28948/ngumuh.295563

Anahtar Kelimeler:Havuzlu balık geçidi,Akustik dopler hız ölçüm cihazı,Açık kanal,Orifis

Özet:    Bu çalışmada, ülkemizde ve dünyadaçok kullanılan balık geçitlerinin başında gelen havuzlu balık geçidi hidroliği deneysel olarak incelenmiştir. Deneyler açık kanal düzeneğinde gerçekleştirilmiştir. Kapaklar yerleştirilmek suretiyle oluşturulan beş ayrı havuzdaki hız alanı akustik dopler hız ölçüm cihazı ile ölçülmüştür. Orifisli perde duvarları, literatürde gölge balığı ya da üst alabalık kuşağı balıklarının geçmesi için tasarlanmış olanlara nispeten ½ oranında küçültülmüştür. Deneylerde kullanılan 6,2 L/s’lik debi için, birinci perde memba ve mansabı arasında 2 cm’lik bir yükseklik farkı olurken, bu fark diğer kapaklarda 1 cm olarak belirlenmiştir. Bu farklar 12,2 L/s’lik debi için ise 5,5 cm olarak ölçülmüştür. Havuzlardakibüyük hızların orifislerin hemen mansabında olduğu belirlenmiştir. Ayrıca orifisler yakınındaki bu yüksek hız bölgelerinden uzaklaştıkça, balıkların geçerken dinlenebileceği daha düşük hızların oluştuğu akım alanları oluştuğu tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={HAVUZLU BALIK GEÇİDİ HİDROLİĞİNİN DENEYSEL İNCELENMESİ}, volume={5}, number={2}, publisher={Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi}, author={Ahmet Alper ÖNER,Oğuz SORGUCU}, year={2016}, pages={168–176} }
APA
KOPYALA
Ahmet Alper ÖNER,Oğuz SORGUCU. (2016). HAVUZLU BALIK GEÇİDİ HİDROLİĞİNİN DENEYSEL İNCELENMESİ (Vol. 5, pp. 168–176). Vol. 5, pp. 168–176. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ahmet Alper ÖNER,Oğuz SORGUCU. HAVUZLU BALIK GEÇİDİ HİDROLİĞİNİN DENEYSEL İNCELENMESİ. no. 2, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 2016, pp. 168–76.