Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi

AKIŞ KANALI TASARIMININ PEM YAKIT PİLİ PERFORMANSINA ETKİLERİNİN İNCELENMESİ

Yazarlar: Selahattin ÇELİK

Cilt 7 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 407 - 416

Konular:Mühendislik, Makine

DOI:10.28948/ngumuh.387275

Anahtar Kelimeler:PEM yakıt pili,Basınç,Akış kanalı tasarımı,Performans

Özet:    Yakıt pili sisteme dışarıdan sağlanan hidrojen ve havanın elektrokimyasal reaksiyon gerçekleşmesi ile kimyasal enerjisini doğrudan elektrik ve ısı formunda kullanılabilir enerjiye çeviren güç üretim elemanıdır. Akış plakaları yakıt pillerinde Membran Elektrot Grubu (MEG) için gazların dağılımının sağlanmasında ve oluşan akımın ve suyun toplanmasında kullanılan MEG’den sonraönemli sistem parçasıdır. Ayrıca akış plakaları yakıt pilinin ısıl yönetimi için de kullanılmaktadır. Tüm bu işlemleri aynı anda yapan akış plakasının üzerinde bulunan kanalların geometrik tasarımı, gaz dağılımını, oluşan suyun toplanmasını ve ısı dağılımını doğrudan etkilediği için çok önemlidir. Bu çalışmada, PEM yakıt pili için farklı akış geometrisine sahip akış plakaları imal edilerek farklı basınç değerlerinde performans testleri yapılmıştır. Deneysel çalışmalar, basınçlı çalıştırılan çoklu serpantin akış plakası tasarımınıniyi sonucu verdiğini göstermiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={AKIŞ KANALI TASARIMININ PEM YAKIT PİLİ PERFORMANSINA ETKİLERİNİN İNCELENMESİ}, volume={7}, number={1}, publisher={Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi}, author={Selahattin ÇELİK}, year={2018}, pages={407–416} }
APA
KOPYALA
Selahattin ÇELİK. (2018). AKIŞ KANALI TASARIMININ PEM YAKIT PİLİ PERFORMANSINA ETKİLERİNİN İNCELENMESİ (Vol. 7, pp. 407–416). Vol. 7, pp. 407–416. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi.
MLA
KOPYALA
Selahattin ÇELİK. AKIŞ KANALI TASARIMININ PEM YAKIT PİLİ PERFORMANSINA ETKİLERİNİN İNCELENMESİ. no. 1, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 2018, pp. 407–16.