Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN TASARLANAN HARİTALARIN ÖĞRENME BECERİSİNE KATKISI

Yazarlar: İlkay BUĞDAYCI, Hüseyin Zahit SELVİ

Cilt 7 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 672 - 684

Konular:Mühendislik

DOI:10.28948/ngumuh.444694

Anahtar Kelimeler:Çocuk haritaları,Eğitimde harita kullanımı,Kartografik tasarım

Özet: Haritaların farklı alanlarda kullanılması ile birlikte geniş bir kullanıcı kitlesi oluşmuştur. Kullanıcıların amacı, ihtiyaçları, eğitim seviyesi, yaşı ve bilişsel seviyesi farklılık göstermektedir. Haritalar, kullanıcıların farklı özellikleri ve istekleri dikkate alınarak tasarlandığında etkin ve amacına uygun olarak kullanılabilir. Özellikle temel eğitimde öğrenciler tarafından kullanılan haritaların özenle tasarlanması gerekmektedir. Bu kapsamda, kartografların, çocuk kullanıcıların bilişsel gelişim düzeylerine uygun haritaların üretilmesi ve eğitime kazandırılması kapsamında önemli görev ve sorumlulukları vardır. Bu amaçla yazarlar tarafından eğitimin ilk kademesine yönelik “İlk Okul için Türkiye Atlası” adıyla atlas tasarımı ve üretimi gerçekleştirilmiştir. Bu makalede atlas projesi kapsamında tasarlanan haritaların, harita içerikli konuların öğrenilmesindeki katkısı incelenmiştir. Atlas kapsamında ilkokul müfredatına uygun olarak içerik hazırlanmış, belirlenen konular için Türkiye haritaları tasarlanmıştır. Atlas tasarımının ve basımının tamamlanmasıyla birlikte farklı nitelikte dört okulda 421 4. Sınıf (9-10 yaş), 73 3. Sınıf (8-9 yaş) olmak üzere toplamda 494 öğrenciyle atlasın kullanımına, okunup algılanmasına ve harita bilgilerinin öğretilmesine katkısını belirlemeye yönelik bir araştırma yapılmıştır. Araştırma kapsamında öğrencilere uygulanan ön test ve son test sonucunda yapılan değerlendirmede atlas kullanımı ile ortalama %40 oranında öğrencilerin öğrenme becerisine katkı sağlandığı görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN TASARLANAN HARİTALARIN ÖĞRENME BECERİSİNE KATKISI}, volume={7}, number={2}, publisher={Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi}, author={İlkay BUĞDAYCI,Hüseyin Zahit SELVİ}, year={2018}, pages={672–684} }
APA
KOPYALA
İlkay BUĞDAYCI,Hüseyin Zahit SELVİ. (2018). İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN TASARLANAN HARİTALARIN ÖĞRENME BECERİSİNE KATKISI (Vol. 7, pp. 672–684). Vol. 7, pp. 672–684. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi.
MLA
KOPYALA
İlkay BUĞDAYCI,Hüseyin Zahit SELVİ. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN TASARLANAN HARİTALARIN ÖĞRENME BECERİSİNE KATKISI. no. 2, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 2018, pp. 672–84.