Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi

SINIR ELEMANLAR YÖNTEMİYLE YIĞMA YAPILARDA HARÇ KALINLIĞI ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Yazarlar: Bahattin KİMENÇE

Cilt 8 , Sayı 3 , 2019 , Sayfalar 121 - 128

Konular:İnşaat Mühendisliği

DOI:10.28948/ngumuh.632303

Anahtar Kelimeler:Mikro model,Yığma yapılar

Özet: Bilindiği gibi yığma yapılar taş veya tuğla gibi esas taşıyıcı malzemelerle birlikte, bu malzemeler arasında yapıştırıcı görevi gören harç malzemesinden oluşmaktadır. Genel olarak tuğla, taş ve harç malzemelerinin mekanik özellikleri birbirinden farklıdır. Mekanik özellikleri farklı iki malzemenin heterojen olarak birleştirilmesi ile taşıyıcı duvarlar oluşmaktadır. Fakat oluşturulan bu heterojen yapı elemanları genel olarak hesap kolaylığı için homojen kabul edilmektedir. Bu çalışmada, yığma yapılardaki faklı derz kalınlıklarının tuğla boyutuna oranının, sınır elemanlar yöntemiyle yığma yapının davranışına etkileri incelenmiştir.  Farklı tipik yığma duvarlarda farklı malzeme bilgileri kullanılarak yapı davranışındaki değişimler sınır elemanlar yöntemi kullanılarak araştırılmıştır.  Bu farklılıklar incelenerek, izotrop veya anizotrop modellemenin sonuca etkisi, harç kalınlığının sonuca etkisi mukayese edilerek, sonuçlar yorumlanmıştır.  


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={SINIR ELEMANLAR YÖNTEMİYLE YIĞMA YAPILARDA HARÇ KALINLIĞI ETKİSİNİN İNCELENMESİ}, volume={8}, number={3}, publisher={Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi}, author={Bahattin KİMENÇE}, year={2019}, pages={121–128} }
APA
KOPYALA
Bahattin KİMENÇE. (2019). SINIR ELEMANLAR YÖNTEMİYLE YIĞMA YAPILARDA HARÇ KALINLIĞI ETKİSİNİN İNCELENMESİ (Vol. 8, pp. 121–128). Vol. 8, pp. 121–128. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi.
MLA
KOPYALA
Bahattin KİMENÇE. SINIR ELEMANLAR YÖNTEMİYLE YIĞMA YAPILARDA HARÇ KALINLIĞI ETKİSİNİN İNCELENMESİ. no. 3, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 2019, pp. 121–28.