Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi
Yazarlar: Muhammed Emin Cihangir BAĞDATLI
Konular:İnşaat Mühendisliği
DOI:10.28948/ngumuh.613120
Anahtar Kelimeler:Kent içi ulaşım,Otobüs taşımacılığı,Seyahat süresi,Toplu taşıma,Yolcu talepleri
Özet: Gelişen ekonomiye bağlı olarak otomobil sahipliği gün geçtikçe artmakta olup bireysel otomobil kullanımı öngörülen beklentilerin üzerinde seyir etmektedir. Bu durum kent içi trafiğinde kaotik davranışları tetiklemektedir. Toplu taşıma kullanımının arttırılması bu durumun çözümündeekonomik ve etkili bir yaklaşım olmaktadır. Bu doğrultuda başarılı bir sonuç elde edilebilmesi için mevcut toplu taşıma kullanımında yolcu davranışlarının ve taleplerinin incelenmesi ve bu yönde toplu taşıma sistemlerine iyileştirmelerin yapılması gerekmektedir. Bu çalışma, yolcu talep ve davranışlarını incelemeye odaklanmıştır. Böylelikle saha çalışmaları ile bir şehirdeki tüm toplu taşıma sistemlerine olan pik saatteki yolcu talepleri incelenmiştir. Saha çalışmaları için kişi başına düşen otomobil sahipliği yüksek seviyede olan Niğde ili tercih edilmiştir. Yapılan çalışmada Niğde ilindeki tüm toplu taşıma güzergâhlarında yer alan duraklardaki yolcu hareketlilikleri video kamera yardımıyla incelenmiştir. Bu şekilde toplam 9 güzergâh 350 durakta incelemeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonucunda cinsiyet, yaş dağılımı ve zaman faktörleri doğrultusunda önemli bulgular ve çıkarımlar elde edilmiştir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.