Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi
Yazarlar: Mehmet Oğuz TAŞCI, Sergen TÜMSE, Beşir ŞAHİN, İlyas KARASU, Hüseyin AKILLI
Konular:Mühendislik, Makine
DOI:10.28948/ngumuh.780989
Anahtar Kelimeler:Boya ile Görselleştirme,Delta kanat,Hücum açısı,Salınım hareketi,Sapma açısı
Özet: Bu çalışmada, süpürme açısı Λ=70º olan narin (slender) delta kanadın girdaplı akış yapısındaki değişimi, sapma açısı β=0º, 4º ve 8º karşısındaki değişimi, üç farklı ortalama hücum açısında αm =25º, 30º ve 35º boya deneyi incelemesi amaçlanmıştır. Boya ile nitel görselleştirme deneyleri, Re=2x104 gerçekleştirilmiştir. Kanat modeli istenilen açıda sabitlenerek ve elde edilen deney sonuçlar dikkate alınarak, α0=±0.5º ve ±1º genliğinde ve Te =0.5s, 1s ve 2s periyotlarında kanata sürekli salınım hareketi verilerek girdap çökmesinin belirli ölçüde kontrolü sağlanmaya çalışılmıştır. Ancak, uçağın manevra sırasında maruz kaldığı düşük frekanslı bozulmaların etkileri incelenmiştir. Kelvin-Helmholtz girdaplarının narin delta kanadın daimî salınım hareketi verilen durumunda statik vaka sonuçlarından daha belirgin olduğu gözlenmektedir. Narin delta kanatlarının sıfır sapma açısı, β salınımı hareketi anında; girdap çökme konumu statik durumdan daha geniş bir aralıkta ileri ve geri hareket etmektedir.