Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi

Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi

Müze Eğitimciliğinde Aktif Öğrenmenin Mimarlığa Yansıması Olarak Bilim Müzelerinin Bilim Merkezlerine Dönüşümü

Yazarlar: ["Hilal KAYA DİLMEN", "Nazan KIRCI"]

Cilt - , Sayı Cilt: 4 Sayı: 1 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.51637/jimuseumed.1074224

Anahtar Kelimeler:Bilim müzesi,Müzede eğitim,Aktif öğrenme,Deneyim

Özet: Müzeler topladıkları önemli eserleri korumanın yanı sıra, sergiler aracılığı ile koleksiyonları hakkında ziyaretçilerine bilgi verme işlevleri taşımaktadır. Bu özellikleri ile kültürel eğitim ortamları olan müzelerin, koruma odaklı ya da eğitim ağırlıklı yaklaşımlarındaki farklılıklar dikkat çekmektedir. Nesneleri korunmanın ön planda olduğu müzelerde, eserler ziyaretçiden olabildiğince uzak tutularak sergilendiğinden, ziyaretçiler pasif bir izleyen rolüne konumlanmaktadır. Diğer grup olan eğitici misyonu önceleyen müzelerin, öğrenme yöntemlerine dair yapılan çalışmalardan nasıl etkilendiği ise araştırmanın sorusu olmuştur. Bu nedenle, öncelikle, güncel bir yaklaşım olan aktif öğrenme, yapılandırmacı ve deneysel öğrenme yöntemleri araştırılmış, müze kurgusu ve ziyaretçi ile ilişkisi incelenmiştir. Ardından eğitim misyonu baskın olan bilim müze ve merkezleri bu bakış açısı ile irdelenmek üzere seçilmiştir. Seçilen örnekler, sergileme yöntemleri ve mimari kurguları açısından incelenmiştir. Bu müzelerde, ziyaretçiye aktif katılım imkânı sunulurken, çoklu duyusal deneyime önem verildiği gözlenmiştir. Hem bu deneyimler, hem de müzelere eklenen yeni program ve fonksiyonlar aracılığı ile ziyaretçi ve müze arasında güçlü bir bağ oluştuğu anlaşılmıştır. Bu tür müzelerin mimari kurgularında, serginin her seferinde yeni deneyimler sunmaya elverişliliği önem kazanmaktadır. Mekânsal olarak değişebilirlik potansiyelleri barındırmanın ve deneyimi destekleyen mimarlık teknolojilerini kullanmanın önemi anlaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA