Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi

Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi

Görme Engelli Çocukların Ziyaret Ettikleri Müzeye Dair Görüşlerinin İncelenmesi

Yazarlar: ["Emin DEMİR", "Aysel KÖKSAL AKYOL"]

Cilt - , Sayı Cilt: 4 Sayı: 1 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.51637/jimuseumed.1094483

Anahtar Kelimeler:Görme engelli çocuklar,Müze,Müzede eğitim

Özet: Müzeler farklı duyulara hitap eden koleksiyonları aracılığıyla öğrenme sürecini kolaylaştırmaktadır. Bu araştırmada, görme engelli çocukların ziyaret ettikleri müzeye dair görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden temel yorumlayıcı deseninde gerçekleştirilmiştir. 2018-2019 eğitim-öğretim döneminde Milli Eğitim Bakanlığı ve Maden Tetkik Arama Genel Müdürlüğünden gerekli izinlerin alınmasından sonra beşinci ve altıncı sınıf düzeyinde daha önce müze ziyareti yapan beş çocuk ve daha önce müze ziyareti yapmayan beş çocuk olmak üzere toplam 10 çocuk MTA Genel Müdürlüğü Şehit Cuma Dağ Tabiat Tarihi müzesini ziyaret etmişlerdir. Çocuklar ziyaret sırasında müzenin sahip olduğu dokunabilen materyalleri yakından incelemişlerdir. Ayrıca çocukların ziyaret sürecine görevli müze personelleri eşlik etmişlerdir. Müze ziyaretinin tamamlanmasında sonra çocuklarla görüşme yapılmış olup veriler araştırmacılar tarafından uzman görüşü alınarak hazırlanan görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Hazırlanan görüşme formu kişisel bilgiler, önceki müze deneyimleri, çalışma kapsamında ziyaret edilen müzeye dair düşünceler, müzeye dair tanımlar gibi çeşitli sorular içermektedir. Elde edilen veriler, dijital ortama aktarıldıktan sonra MAXQDA programı yardımıyla içerik analizine tabii tutulmuştur. Araştırma sonucunda çocuklar tabiat tarihi müzesiyle ilgili olarak hayvanları inceleme, fosilleri tanıma, materyallere dokunma fırsatı bulduklarını ifade etmişlerdir. Araştırmada çocukların en çok dokunulabilen materyallerden etkilendikleri, çocukların müze gezisini beğenmelerinde dokunulabilen materyallerin etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca çocukların müzeyi tekrar ziyaret etmek istediği belirlenmiştir. Bulgular doğrultusunda uygulamacılara ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA