Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi

Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi

Covid-19 Salgını Sürecinde Çevrimiçi Gerçekleştirilen Müze Eğitimi ve Uygulamaları Dersindeki Öğrenci Ürünlerinin İncelenmesi

Yazarlar: Berivan EKİNCİ

Cilt 3 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 56 - 73

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.51637/jimuseumed.985700

Anahtar Kelimeler:Museum education,Covid-19 pandemic,Online education

Özet: Küresel bir salgına dönüşen Covid-19 salgınıyla birlikte tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yüz yüze eğitime ara verilmiş, eğitimin aksamaması adına her kurum kendi olanakları dâhilinde eğitim öğretim faaliyetlerine uzaktan çevrimiçi uygulamalarla devam etmiştir. Bu çalışmada resim-iş öğretmenliği lisans programında yer alan Müze Eğitimi ve Uygulamaları dersini alan öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinde uygulama kapsamında yaptıkları ürünler incelenmektedir. Uzaktan eğitimde dersin işlenişine yönelik hem eğitim kurumlarının hem de müzelerin pandemi sürecindeki çabaları incelenmiş ve sürece ilişkin öğrencilerle yapılan uygulama deneyimi paylaşılmıştır. Diyarbakır İçkale Müzesinde, normalleşmeyle birlikte müzenin açık olduğu günlerde çevrimiçi ders işlenmiş ve müzenin “Tematik Sergileme Binası” gezilmiştir. Öğrencilerden bir nesnenin gelişim ve değişim aşamalarını çizmeleri ve seçtikleri objenin kullanıldığı döneme ilişkin kısa bilgi vermeleri istenmiştir. Dersin uygulama kısmında 50 öğrencinin ürünü doküman analizi yöntemiyle incelenmiştir. Öğretmen adayının seçtikleri tematik nesne çalışmalarının neler olduğu, kaç aşamada çizdikleri, temalarına verdikleri başlık ve resimlerinde kullandıkları teknik, tablo üzerinden bulgular kısmında gösterilmiştir. Müzede sergilenen çalışmalardan yola çıkılarak öğrencilerle yapılan uygulama çalışması dersin yüz yüze eğitimdeki işlenişi kadar etki ortaya çıkardığı gözlemlenmiştir. Uzaktan eğitim sürecinde, tüm kısıtlılıklara rağmen, öğrenciler envanterini erişime açan sanal müzeleri gezebilmiş, bir temadan yola çıkarak uygulama çalışması yapmışlardır. Bu araştırma kapsamında sürecin gelecek günlerde nasıl bir etkisi olacağına yönelik yeni projeler geliştirmek, uzaktan eğitimde kurum ve kuruluşların sorumluluklarına, müzelerin eğitim alanında çevrimiçi kullanımında teknolojik imkânlardan yararlanma çalışmalarının artırılmasına ilişkin öneriler sunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Covid-19 Salgını Sürecinde Çevrimiçi Gerçekleştirilen Müze Eğitimi ve Uygulamaları Dersindeki Öğrenci Ürünlerinin İncelenmesi}, volume={3}, number={56–73}, publisher={Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi}, author={Berivan EKİNCİ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Berivan EKİNCİ. (2021). Covid-19 Salgını Sürecinde Çevrimiçi Gerçekleştirilen Müze Eğitimi ve Uygulamaları Dersindeki Öğrenci Ürünlerinin İncelenmesi (Vol. 3). Vol. 3. Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Berivan EKİNCİ. Covid-19 Salgını Sürecinde Çevrimiçi Gerçekleştirilen Müze Eğitimi ve Uygulamaları Dersindeki Öğrenci Ürünlerinin İncelenmesi. no. 56–73, Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi, 2021.